Tilinteon hetki

Tilinteon hetki

Jeff Long
Julkaistu: maaliskuu 15, 2005 (Like)
Alkuperäinen nimi: The Reckoning
Tyylit: kauhu

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Pauliina Klemola. Kansi: Eliza Karmasalo. Sidottu, kansipaperi.

Huikea seikkailutrilleri ja nerokas mysteeri, jossa menneisyys on alati läsnä ja sovituksen aika on koittamassa.

Matkassaan digikamera, tietokone ja valtaisa annos päättäväisyyttä nuori journalisti Molly Drake tutkii Kambodzan viidakkoa. Hänen on löydettävä Vietnamin sodassa kadonneiden amerikkalaissotilaiden jäännöksiä, ja Times-lehden sensaatiojuttu on valmis. Mollya avustavat arkeologi Duncan O´Brian ja outo, veljeään etsivä maanikko, John Kleat.

Pian Molly tekee löydön: punakhmerien joukkohaudassa onkin jotain, mikä ei sinne kuulu, ja poliittinen skandaali on syntynyt. Mollyn on lähdettävä maasta – tai siirryttävä syvemmälle viidakkoon.

Kuuman ja kostean metsän uumenissa uinuvat muinaisen temppelikaupungin mahtavat rauniot. Etsijöiden läpimurto alkaa olla lähellä... Mutta väkivaltaisen menneisyyden henget ovat tulleet kertomaan, että tilinteon hetki on koittamassa. Eikä sota olekaan ohi.

Amerikkalainen Jeff Long on kokenut maailmanmatkaaja ja kiipeilijä, jolle myös Himalajan vuoristo on tuttua seutua. Hän on työskennellyt journalistina, historian tutkijana, kivenhakkaajana ja käsikirjoittajana sekä ollut vaalitarkkailijana Bosnian ensimmäisissä vaaleissa.

Kirjailijana hänet tunnetaan muun muassa jännitysromaaneistaan Helvetin piirit (Like 2000) ja Vuosi nolla (Like 2003).

(muokattu 16.10.2013)

Sukupolvi Z: Zombisodan aikakirjatAjattomat aaveetLintuhäkkiKuiskaava tyttöYönäytös

rudi92 avatar
Tosi hyvä kirja! Mahtava juoni ja karu, todentuntuinen tunnelma. Pidin varsinkin lopusta, koska se sai kylmät väreet kulkemaan selkäpiissäni ja Long oli saanut siihen karmivaa todellisuuden tunnetta. Pidin myös lopun yllättävästä käänteestä, mikä sai ainakin minut yllättymään perin pohjin.
Thialfi, Fievre, LordStenhammar
Uusin jäsen: Aada