Pimeä (Aikavartio #2) - Marianne Curley 7.66   148

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu.

Matt totuttelee uuteen elämäänsä ajan vartijana siskonsa Isabelin ja ystävänsä Ethanin rinnalla. Omia synkkiä tarkoituksiaan varten menneisyyttä muuttamaan pyrkivä Kaaos-järjestö haluaa kostaa jäsenensä kuoleman. Vähitellen se onnistuukin muuttamaan historiaa, niin että aikavartiolaiset alkavat huomata huolestuttavia muutoksia omassa nykypäivässään. Mutta sitten tapahtuu jotain vielä hirveämpää: Arkarian katoaa. Isabelin sydän on murtua, sillä se kuuluu Arkarianille, iättömälle totuudennäkijälle.

Kolmikon täytyy tehdä hirvittävä matka kolkon Pimeyden maailman läpi pelastamaan Arkariania. He joutuvat kaiken lisäksi uhmaamaan omaa ylintä hallintoelintään, tribunaalia, joka vastustaa vaarallista pelastusretkeä. Kun sankarit palaavat taas omaan maailmaansa, he joutuvat toteamaan, että yhteiskunta on heidän retkensä aikana joutunut yhä selvemmin huonoon jamaan.

Edeltäjäänsä tummasävyisempi, hyytävän jännittävä jatko-osa teokselle Nimetyt (2004).

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu toukokuu 4, 2005 (Tammi)
Alkuperäinen nimi The Dark
Tietoja muokattu kesäkuu 14, 2017

Aikavartio -kirjasarja

Sarja sisältää 3 pääteosta ja yhteensä teoksia 3 kpl.

Nimetyt (Aikavartio #1) 7.66   176

Kirja-arviot 35
Viestit 57
kesäkuu 20, 2015
9 / 10

Tässä kirjassa tapahtuu juonenkäänteitä, mutta hyvään tahtiin. Pidin kirjasta, yhtä hyvä kuin eedeltäjänsä.

Myrsky10
Arvosanat 257
Kirja-arviot 155
huhtikuu 5, 2015
8 / 10

Ei ihan niin hyvä kuin ensimmäinen osa, mutta hyvä kuitenkin. Kirjan henkilöihin tutustutaan ehkä paremmin kuin ensimmäisessä osassa, mikä on positiivista. Kaikem kaikkiaan mukaansa tempaava tarina edelleen. Kannattaa lukea, jos on lukenut ensimmäisen osan.

Niittynätkelmä
Arvosanat 6
Kirja-arviot 3
heinäkuu 9, 2012
8 / 10

Pidin kirjasta todella, olen lukenut kirjan muutkin osat ja todella fanitan sarjaa. Kirjan hahmot ovat hyviä persoonallisuudessaan, vaikka toisinaan menetänkin hermoni muutamille... Kirjassa ei ole mitään niin yltiö romanttista etteikö sitä kestäisi lukea pojatkin, vaikka muutamia rakkaustarinoita syntyykin. Suosittelen kirjaa lämpimästi kaikille, sekä tytöille että pojille.

Jarppade
Jarppade