Pimeä (Aikavartio, #2)

Pimeä

Marianne Curley
Julkaistu: toukokuu 4, 2005 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: The Dark
Avainsanat: aikamatkustus

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu.

Matt totuttelee uuteen elämäänsä ajan vartijana siskonsa Isabelin ja ystävänsä Ethanin rinnalla. Omia synkkiä tarkoituksiaan varten menneisyyttä muuttamaan pyrkivä Kaaos-järjestö haluaa kostaa jäsenensä kuoleman. Vähitellen se onnistuukin muuttamaan historiaa, niin että aikavartiolaiset alkavat huomata huolestuttavia muutoksia omassa nykypäivässään. Mutta sitten tapahtuu jotain vielä hirveämpää: Arkarian katoaa. Isabelin sydän on murtua, sillä se kuuluu Arkarianille, iättömälle totuudennäkijälle.

Kolmikon täytyy tehdä hirvittävä matka kolkon Pimeyden maailman läpi pelastamaan Arkariania. He joutuvat kaiken lisäksi uhmaamaan omaa ylintä hallintoelintään, tribunaalia, joka vastustaa vaarallista pelastusretkeä. Kun sankarit palaavat taas omaan maailmaansa, he joutuvat toteamaan, että yhteiskunta on heidän retkensä aikana joutunut yhä selvemmin huonoon jamaan.

Edeltäjäänsä tummasävyisempi, hyytävän jännittävä jatko-osa teokselle Nimetyt (2004).

muokattu 14.06.2017

Safiirinsini (Rakkaus ei katso aikaa, #2)Pyövelin vallankumous (W.A.R.P., #2)Tulikronikka (Kirja aikojen alusta, #2)Rubiininpuna (Rakkaus ei katso aikaa, #1)Salamurhaajan oppipoika (W.A.R.P., #1)

Mirelle avatar
4.5
Tässä kirjassa tapahtuu juonenkäänteitä, mutta hyvään tahtiin. Pidin kirjasta, yhtä hyvä kuin eedeltäjänsä.
Myrsky10 avatar
Kirjoittanut
Ei ihan niin hyvä kuin ensimmäinen osa, mutta hyvä kuitenkin. Kirjan henkilöihin tutustutaan ehkä paremmin kuin ensimmäisessä osassa, mikä on positiivista. Kaikem kaikkiaan mukaansa tempaava tarina edelleen. Kannattaa lukea, jos on lukenut ensimmäisen osan.
Niittynätkelmä avatar
Kirjoittanut
Pidin kirjasta todella, olen lukenut kirjan muutkin osat ja todella fanitan sarjaa. Kirjan hahmot ovat hyviä persoonallisuudessaan, vaikka toisinaan menetänkin hermoni muutamille... Kirjassa ei ole mitään niin yltiö romanttista etteikö sitä kestäisi lukea pojatkin, vaikka muutamia rakkaustarinoita syntyykin. Suosittelen kirjaa lämpimästi kaikille, sekä tytöille että pojille.
Salka, Wanda
Uusin jäsen: Sari Kalliokangas