Böö! 2 – Aavemaisia tarinoita

Eeva Puhakainen
kauhu, antologia, nuoret
Böö! 2 – Aavemaisia tarinoita - Eeva Puhakainen5.50

Toimittanut Eeva Puhakainen. Kuvitus: Siru Salmenniemi. Sisters Clubin kummitustarinakilpailun parhaimmisto.

• Tuija Siltanen: Alkusanat
  • Emmi Johanna Karppinen: David Finch
  • Anne Moilanen: Norjanmeren salaisuus
  • Eeva Karakorpi: Pinkit puhelut
  • Anna Välimäki: Unien linna
  • Veera Marttinen: Peruukki
  • Maarit Heikkinen: Salaperäinen ystävä
  • Anne Moring: Jäljet

Saara pinnisti kuulonsa aivan äärimmilleen. Kyllä. Hän kuuli ääniä alakerrasta. Tasaista rouhimista. Joku irrottaa lukkoa, Saara päätteli. Joku tai jokin...”

– Helena on siis... kummitus?

– Niin. Tai haamu, elävä kuollut, jos niin haluatte. Itse pidän eniten sanasta aave. Se on kaunis sana, kuvaa hyvin minun rakasta Helenaani.”

Myös Sisters Clubin kirjoituskilpailusta syntynyttä kokoelmaa kuvaa hyvin nimi Aavemaisia tarinoita.

Nykyajan kummitukset eivät verhoudu valkoiseen kaapuun vaikka linnojen käytävillä seikkailevatkin. Outoja ilmiöitä ja menneisyyden haamuja voi Skotlannin linnojen lisäksi tavata niinkin tavallisista ympäristöistä kuin suomalaisesta korpinmetsästä, koulun lavastevarastosta ja kännyköistä.

Pelonväristyksiä ei tule puuttumaan lukijalta: Tässä kirjassa on seitsemän aavemaista kummitustarinaa. Lue ja kauhistu – yölukeminen sallittu vain omalla vastuulla!

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Muokattu: tammikuu 06, 2015

Kirja-arvioita

6/10 |
helmikuu 14, 2018
Njääh. Melko tylsä kokoelma ihan ookooilta teinikirjoittajilta. Eipä jäänytmieleen oikeastaan mitään.