Böö! 2 – Aavemaisia tarinoita

Böö! 2 – Aavemaisia tarinoita

Eeva Puhakainen
Julkaistu: 2000 (Helsinki Media)
Tyylit: kauhu, antologia, nuoret
Avainsanat: kotimainen, kummitukset

Toimittanut Eeva Puhakainen. Kuvitus: Siru Salmenniemi. Sisters Clubin kummitustarinakilpailun parhaimmisto.

• Tuija Siltanen: Alkusanat
  • Emmi Johanna Karppinen: David Finch
  • Anne Moilanen: Norjanmeren salaisuus
  • Eeva Karakorpi: Pinkit puhelut
  • Anna Välimäki: Unien linna
  • Veera Marttinen: Peruukki
  • Maarit Heikkinen: Salaperäinen ystävä
  • Anne Moring: Jäljet

Saara pinnisti kuulonsa aivan äärimmilleen. Kyllä. Hän kuuli ääniä alakerrasta. Tasaista rouhimista. Joku irrottaa lukkoa, Saara päätteli. Joku tai jokin...”

– Helena on siis... kummitus?

– Niin. Tai haamu, elävä kuollut, jos niin haluatte. Itse pidän eniten sanasta aave. Se on kaunis sana, kuvaa hyvin minun rakasta Helenaani.”

Myös Sisters Clubin kirjoituskilpailusta syntynyttä kokoelmaa kuvaa hyvin nimi Aavemaisia tarinoita.

Nykyajan kummitukset eivät verhoudu valkoiseen kaapuun vaikka linnojen käytävillä seikkailevatkin. Outoja ilmiöitä ja menneisyyden haamuja voi Skotlannin linnojen lisäksi tavata niinkin tavallisista ympäristöistä kuin suomalaisesta korpinmetsästä, koulun lavastevarastosta ja kännyköistä.

Pelonväristyksiä ei tule puuttumaan lukijalta: Tässä kirjassa on seitsemän aavemaista kummitustarinaa. Lue ja kauhistu – yölukeminen sallittu vain omalla vastuulla!

muokattu 06.01.2015

Kuoleman koetukset (Darren Shanin tarina, #5)Kohtalon perilliset (Darren Shanin tarina, #12)DomowikHaiseva käsi (Uhriniituntakainen, #1)Kuolleiden kirja (Uhriniituntakainen, #2)

Adolfina Romanov avatar
Kirjoittanut

Njääh. Melko tylsä kokoelma ihan ookooilta teinikirjoittajilta. Eipä jäänytmieleen oikeastaan mitään.

Eija, Adolfina Romanov
Uusin jäsen: Topi Kopakkala