Kuun valo

Dean Koontz
Julkaistu: 2004 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: By the Light of the Moon
Tyylit: kauhu

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Kari Palonen. Sidottu, kansipaperi. 2. painos: Gummerus, 2006. Nidottu.

Kaikki alkaa Arizonasta. Nuori mutta jo mainetta saanut kuvataiteilija Dylan O’Connor, hänen kymmenvuotias tyttärensä ja autismista kärsivä veljensä Shep ovat matkalla Santa Fen taidetapahtumaan, kun he päättävät pitkän matkan uuvuttamina yöpyä pienessä motellissa.

Tästä painajainen käynnistyy: paikalle ilmaantuu salaperäinen, itseään tohtoriksi kutsuva mies, joka kertoo että Dylan on nyt matkalla ja joka tappaa hänet... tai muuttaa hänen elämänsä täydellisesti. Kukaan ei voi vaikuttaa Dylanin kohtaloon, ei hän itse, ei virkavalta, ei mikään mahti maailmassa, kaikki on suuren sattuman varassa, eikä mitään ole tehtävissä.

Kaikki huipentuu seuraavan kahdenkymmenenneljän tunnin aikana. Dylan joutuu pakenemaan henkensä edestä, vuorokausi sisältää kaiken mitä elämään voi sisältyä: uskon, toivon, epäuskon,epätoivon... ja ajatuksen siitä, ettei seuraava hetki ole viimeinen.

muokattu 31.01.2009

Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)Linna on aina ollut kotimmeAjattomat aaveetSielut kulkevat sateessaKuun pimeä puoli
Uusin jäsen: Virpi Larmila