Frankensteinin täti järjestää jälleen

Frankensteinin täti järjestää jälleen

Allan Rune Pettersson
Julkaistu: 1995 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Frankensteins faster – igen!
Tyylit: kauhu, nuoret

Frankensteinin täti järjestää jälleen: Uusi kaamea keksintö. Alkuteos ilmestynyt 1989. Kannen kuva: Markus Majaluoma. Kannen suunnittelu: Ulla Vuorinen. Suomentanut Kerttu Manninen. Sidottu.

Hirviösuvun kotikylässä ollaan avun tarpeessa. Henry Frankenstein saa onneksi houkutelluksi paikalle turskin Hanna-tätinsä, sillä alkuperäisellä Hirviöllä on nyt poika, kokoon kursittu riiviö Franklin, joka terrorisoi koko kylää teknisillä tempauksillaan. Hän se esimerkiksi järjsetää majataloon puhuvan joulukinkun ja laulavan sianpään, erinäisistä pieleen menneistä ilotulituksista puhumattakaan, Itse Hirviö ja hänen Elsa-vaimonsa ovat puolestaan muuttuneet kerrassaan sietämättömän siisteiksi ja pikkuporvarillisiksi.

Näyttämölle astuu myös tohtori Pretorius, englantilainen herrasmies ja keksijä. Yhdessä Henryn kanssa hän luo laboratoriossaan kummajaisia, jotka suvaitsevat usein karata. Kauhugalleria on täydellinen, kun paikalle kurvaa kreivi Draculan veripankki, tuo yleishyödyllinen pyörillä liikkuva laitos, sekä amerikkalainen ihmissusi Larry Talbot astronomisine teattereineen...

Hykerryttävää jatkoa teokselle Frankensteinin täti.

muokattu 16.08.2016

DomowikUusi aika 2: Varjosielut (Vampyyripäiväkirjat, #6)Hurmeen makuSielujen järvi (Darren Shanin tarina, #10)Oho, mitkä voimat! (Goosebumps: Kauhumaa, #10)
Eija, NoctilucA
Uusin jäsen: Ella Parviainen