Maailman tärkein: Asfalttiviidakon aluskasvustossa (Bulevardi, #11)

Maailman tärkein: Asfalttiviidakon aluskasvustossa

Harri István Mäki
Julkaistu: 2003 (WSOY)
Tyylit: scifi, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Nidottu.

Elämän ikivanhat juuret kuihtuvat kaupunkien kivimassojen keskellä. Oswald Spengler

Minun oli päästävä tästä kaupungista pois ennen kuin olisi liian myöhäistä. Koistinen

Maailman tärkein sijoittuu lähitulevaisuuteen. Eletään barrikaadien ja kaaoksen aikaa. Ihmiset yrittävät selviytyä kasvottoman vallan ja anarkian välimaastossa.

Yksi heistä on koulusta kenkää saanut Koistinen, joka aikoo karistaa kaupungin pölyt jaloistaan Milli-koiransa kanssa. Edes tyttöystävä Perhonen tai ystävä Heikki eivät saa Koistista muuttamaan mieltään. Mutta asiat muuttuvat, kun hän kohtaa Timukin, entisen parhaan ystävänsä ja nykyisen arkkivihollisensa. He käyvät kaupunkisodan keskellä omaa taisteluaan, jolla on kauaskantoiset seuraukset.

Heikki tutustuu sillä välin kotoa karanneeseen Varjo-tyttöön. Yhdessä he yrittävät auttaa Koistista. Tällä on edessään lopullinen välienselvittely Timukin kanssa. Sitä kohti edetään tankkien ja tulituksen läpi. Mutta pääpahallakin on lopulta kahdet kasvot.

muokattu 25.12.2014

Ainoa (Valinta-sarja, #3)Toisaalla (Jäljellä/Toisaalla, #2)NokkosvallankumousJulma maaTuhat kerrosta: Korkeuksiin (Tuhat kerrosta, #3)
LordStenhammar, haplotus, Ruska, Lyyskis
Uusin jäsen: Ruska