Täydenkuun Halloween

@ R. L. Stine
Täydenkuun Halloween (The Nightmare Room #10) - R. L. Stine 5.42   49

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Mika Kivimäki. Päällyksen kuva: Tristan Elwell. Sidottu.

Pitelet käsissäsi avainta värisyttävän kauhun maailmaan. Jätä taaksesi kaikki tuttu ja turvallinen. Avaa ovi kauhuun. Aina on tilaa vielä yhdelle… PAINAJAISHUONEESSA

Tristanista hänen uusi opettajansa, herra Moon, on kummallinen. Kuitenkin hän osallistuu opettajan kutsumana tämän järjestämiin Halloween-juhliin, vaikka olisi paljon mieluummin keppostelemassa kaveriensa kanssa. Tylsää? Kaikkea muuta. Kesken juhlien talon kaikki ovet lukkiutuvat ja ikkunoihin ilmestyvät kalterit. Aivan kuin siinä ei olisi tarpeeksi, alkaa talon sisältä kuulua ulvontaa. Eikä kyseessä ole mikään tavallinen susi.

Kirja julkaistu tammikuu 19, 2005 (WSOY)
Alkuperäinen nimi 'Full Moon Halloween'

Kiusanhenki (The Nightmare Room #11) 5.32   43
Vierailijat (The Nightmare Room #12) 4.26   30

Cliffer666
helmikuu 22, 2017

Halloween tarinan keskeisenä elementtinä on luonnollisesti mitä kutkuttavin. Siitä saisi varmasti aikaiseksi yhden jos toisenkin mainion kauhutarinan myös nuorille - tämä ei valitettavasti kuulu niihin. En tiedä mitä kirjalta odotin, mutta tämä oli melkoista jahkailua oikeastaan yhden kysymyksen ympärillä. Lopun pienoinen lopputwistin poikanen pelastaa vähäsen. Saattaisi edellä mainitusta päätellä, että pidän kirjaa aivan surkeana.. ei nyt sentään, mutta paljon paljon mielenkiintoisemmankin näistä aineksista olisi Stine varmaankin saanut nuorisolle aikaan.

Frost
tammikuu 25, 2015

Yksi parhaista ( ehkä jopa paras ) Stinen kirjoista! Pidin juonesta ja lopusta joka jätti tarinan lopun avonaiseksi. En hirveästi Goosebumbseja tai Nightmare roomeja lue, mutta tästä pidin ja suosittelen! ;)

Rauros
maaliskuu 30, 2014

Yksi parhaista Stinen kirjoista! Kaverini suositteli niin kyl sit luin ja osoittautui hyvin jännäksi ;)! Saan kiittää kaveriani! Kiitos-! Suosittelen!

syyskuu 14, 2010

Todella hyvä kirja! Juoni oli hyvä, vaikka en antaisi kylläkään omaperäisyydestä pisteitä :) Joka tapauksessa pidin siitä, että koko ajan tapahtui, ei tavallaan ollut ollenkaan tylsää kohtaa. Pidin myös TOSI paljon lopusta. Se oli yllättävä ja jotenkin loistava. Kirja myös loppui tavallaan kesken, josta se saa minulta ainakin vain lisäpisteitä.

Pennywere
syyskuu 3, 2008

Yksi parhaimmista R.L. Stinen kirjoista. Tätä jaksaa lukea monta kertaa peräkkäin, ja kirjan voi helposti kuvitella elokuvaksi. Täydellinen halloween-tarina. Tyylilleen uskollisesti Stine oli jättänyt lopun mielenkiintoiseksi ja aukinaiseksi, melkein kuin epäsopivaa jatkoa odotellen. Suosittelen!

Jere Hyvönen
Jere Hyvönen