Hevosten laakso (Maan lapset, #2)

Hevosten laakso

Jean M. Untinen-Auel
Julkaistu: 1982 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Valley of Horses
Tyylit: paleofiktio

Alkuteos ilmestynyt 1982. Suomentanut Erkki Hakala. 15. tarkistettu painos 2002. Suomennoksen tarkistanut Päivi Koivisto-Alanko. Sidottu, kansipaperi.

Romaani ihmiskunnan aamuhämärästä

Luolakarhun klaanista tuttu Ayla on jättänyt raskain mielin lapsensa klaanin huostaan ja lähtenyt kohti pohjoisia aroja etsimään kaltaisiaan ihmisiä. Vaellettuaan kuukausia yksin Ayla löytää suojaisan laakson, jossa hevoslaumat laiduntavat. Hän luopuu ihmisten etsimisestä ja kesyttää varsan kasvatikseen.

Kun Ayla kamppailee elämästään laaksossa, kaksi vieraan heimon miestä, Jondalar ja Thonolan, vaeltelee pitkin manteretta seikkailuja etsien. He kohtaavat monia metsästäjä- ja keräilijäkansoja, oppivat uusia kieliä ja uusia tapoja, mutta tietämättään he toteuttavat Aylan suurempaa kohtaloa. Vähitellen teidän tiensä johtaa kohti Aylan laaksoa.

(muokattu 16.08.2016)

Sisar Kuu (Ensimmäiset ihmiset, #2)Tasangon vaeltajat (Maan lapset, #4)Luolakarhun klaani (Maan lapset, #1)Mammutin metsästäjät (Maan lapset, #3)Peuraheimo

w-a-r-i avatar
Aylan seikkailuja on mahtava seurata! Kaikessa kuvailussaan, ja esittelyissään Auelin teksti voi olla raskasta paikoitellen, mutta itse olen niin kiinnostunut kyseisistä aiheista, että valmistusmetodeja ja tarveaineiden keräämistä lukee mielellään. Mahtava kirja, ja lempisarjojani!
Nage avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]