Hevosten laakso (Maan lapset #2) - Jean M. Untinen-Auel7.60

Alkuteos ilmestynyt 1982. Suomentanut Erkki Hakala. 15. tarkistettu painos 2002. Suomennoksen tarkistanut Päivi Koivisto-Alanko. Sidottu, kansipaperi.

Romaani ihmiskunnan aamuhämärästä

Luolakarhun klaanista tuttu Ayla on jättänyt raskain mielin lapsensa klaanin huostaan ja lähtenyt kohti pohjoisia aroja etsimään kaltaisiaan ihmisiä. Vaellettuaan kuukausia yksin Ayla löytää suojaisan laakson, jossa hevoslaumat laiduntavat. Hän luopuu ihmisten etsimisestä ja kesyttää varsan kasvatikseen.

Kun Ayla kamppailee elämästään laaksossa, kaksi vieraan heimon miestä, Jondalar ja Thonolan, vaeltelee pitkin manteretta seikkailuja etsien. He kohtaavat monia metsästäjä- ja keräilijäkansoja, oppivat uusia kieliä ja uusia tapoja, mutta tietämättään he toteuttavat Aylan suurempaa kohtaloa. Vähitellen teidän tiensä johtaa kohti Aylan laaksoa.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Arvosanoja: 152
Muokattu: elokuu 16, 2016

Maan lapset -kirjasarja

Kustantajan esittely:

Suomalaissukuisen kirjailijan Jean M. Untinen-Auelin eläytyvää ja elämyksellistä Maan lapset -sarjaa on myyty yli kolmekymmentä miljoonaa kappaletta kymmenillä kielillä. Meillä sarja ilmestyi 1980-luvulla ja saavutti suuren suosion monenikäisten lukijoiden keskuudessa. Romaanien uusissa painoksissa suomennoksen kieli on tarkistettu ja päällys uudistettu entistä tyylikkäämmäksi.

Luolakarhun klaani (Maan lapset #1)7.84
Maalattujen luolien maa (Maan lapset #6)6.16

Kirja-arvioita

10/10 |
helmikuu 26, 2015
Aylan seikkailuja on mahtava seurata! Kaikessa kuvailussaan, ja esittelyissään Auelin teksti voi olla raskasta paikoitellen, mutta itse olen niin kiinnostunut kyseisistä aiheista, että valmistusmetodeja ja tarveaineiden keräämistä lukee mielellään. Mahtava kirja, ja lempisarjojani!
8/10 |
maaliskuu 16, 2014