Helvetin talo (Jalavan kauhusarja, #10)

Helvetin talo

Richard Matheson
Julkaistu: 1990 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: Hell House
Tyylit: kauhu

Alkuteos ilmestynyt 1971. Suomentanut Marja Sinkkonen. Päällys: Jari Rasi. Nidottu.

Neljä poltergeist-ilmiöiden tutkijaa yrittää selvittää Uuden Englannin tunnetuimman kummitustalon – Helvetin talon – salaisuutta. Edellisen kerran taloa yritettiin tutkia vuonna 1940. Yritys vaati usean ihmisen hengen.

Vaikka taloon tunkeutujat ovat hyvin varustettuja ja taitavia ammatissaan he huomaavat pian, että talo on nimensä veroinen. Säilyttääkö pahojen voimien vallassa oleva talo yhä salaisuutensa ja pääsevätkö tutkijat hengissä pois sieltä?

Richard Matheson (s. 1926) on tunnettu amerikkalainen kauhu- ja scifi-kirjailija. Useista hänen kirjoistaan on tehty menestyselokuvia.

Muokannut Thialfi (08.01.2011)

Amerikan vampyyri (Amerikan vampyyri, #1)Tapahtumapaikkana Duma KeyAjattomat aaveetSata kummaa kertomusta (Kuoriaiskirjat, #7)Sydämen muotoinen rasia

Gissa avatar
4.5
Luin kirjan kauan kauan sitten ollessani murrosikäinen. Tämä on ollut ensimmäisiä kauhu-genren kirjoja joita olen lukenut. Muistan että kirja teki minuun lähtemättömän vaikutuksen ja sen jälkeen hylkäsin Neiti Etsivät ja uppouduin enemmän synkempään kirjallisuuteen.
Yoana avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]