Unissakävelijä

@ Diane Guest
Unissakävelijä - Diane Guest 6.28   7

Alkuteos ilmestynyt 1993. Suomentanut Heikki Sarkkila. 2. painos 1997. Nidottu.

Kylmä kirkas kuunvalo ja Clairemontin upea kartano tuovat Gillian Norlundin mieleen kauhistuttavia muistoja: täällä hänen äitinsä joutui karkoitetuksi perheestään. Nyt vuosien jälkeen hän on palannut; ja jälleen jotain uhkaavaa leijuu ilmassa. Kenen vuoro on kuolla nyt?

”Diane Guest on uskomaton... pienillä yksityiskohdilla hän saa lukijan vapisemaan ja jännittämään sankareittensa puolesta.”
– Kirkus Review

Luokitus: Kauhu

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu 1994 (Book Studio)
Alkuperäinen nimi The Nightwalker

Kirja-arviot 189
Viestit 6
maaliskuu 13, 2021
8 / 10

Unissakävelijä on todella hyvä kirja. Pelottava se ei ole ollenkaan, mutta pari hieman karmivaa kohtaa on kyllä saatu mukaan. Henkilöt ovat onnistuneita, ja olen todella yllättynyt, että myös kirjan lapsihahmot olivat hyviä. En yleensä pidä lapsista, en kirjoissa, enkä oikeassa elämässäkään. Varsinkin kirjan kaksi sekopää hahmoa olivat hyvin luotuja, vaikka toisen sekopäisyys tulikin ilmi vasta kirjan lopussa.

Kirjan ainoa miinus on oikeastaan kirjailijan tapa kirjoittaa. Mielestäni se on hieman tönkkö ja välillä se häiritsi aika paljonkin. Mutta muuten kirja on todella onnistunut ja olen iloinen lukiessani sen.

Saippua
Saippua