Sisar Kuu (Ensimmäiset ihmiset, #2)

Sisar Kuu

Sue Harrison
Julkaistu: 1996 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: My Sister the Moon
Tyylit: paleofiktio

Alkuteos ilmestynyt 1992. Suomentanut Kaijamari Sivill. Kannen kuva: Chris Collingwood. 2. painos 1997. Sidottu, kansipaperi.

Menestysromaanin Äiti maa, isä taivas kirjoittajalta!

Kertomus amerikkalaisten alkuperäisheimojen elämästä ja ihmisistä esihistoriallisella jääkaudella 9000 vuotta sitten.

Kiin on vanhempiensa ei-toivottu tytär. Halveksittu ja hakattu Kiin tuntee elämän ankarat lait karussa maailmassaan. Hänen kohtalonsa on sidottu viisaan Chagakin ja tämän puolison heimopäälikkö Kayughin urheisiin poikiin. Kiin on luvattu heistä toiselle – ja toista hän kaipaa kiihkeästi.

Kiinin oma perhe saa aikaan, että piinattu nuori nainen joutuu omiensa luota kauas muukalaisten joukkoon. Julmuus, rakkaus ja viha muuttavat Kiiniä. Hänestä tulee luja ja hän saa rohkeutta taistella omien avuttomien jälkeläistensä tulevaisuudesta.

(muokattu 26.04.2016)

PeuraheimoTasangon vaeltajat (Maan lapset, #4)Mammutin metsästäjät (Maan lapset, #3)Vain aurinko muistaa (Kwani, #1)Luolakarhun klaani (Maan lapset, #1)

w-a-r-i avatar
Jännittävä jatko edelliselle kirjalle! Päähenkilö vaihtuu, mutta vanhat hahmot ovat edelleen mukana,joten vaihdos on sujuvaa. Kiinin matkatessa ympäriinsä voi vain kuvitella kuinka raskasta tuolloin on ollut elää... Suosittelen!
Fievre
Uusin jäsen: Onni