Paluu tähdistä

Julkaistu: 1977 (Kirjayhtymä)
Alkuperäinen nimi: Powrót z gwiazd
Käännetty englanniksi: Return from the Stars
Tyylit: scifi

Alkuteos ilmestynyt 1961. Suomentaneet Aarne Valpola ja Kirsti Siraste. Sidottu, kansipaperi.

Puolalainen science fiction -kirjailija Stanislaw Lem, Solariksen tekijä, tiedemies, kyberneetikko ja futurologi avaa tässä romaanissaan näkymää tulevaisuuteemme yli sata vuotta ajassa eteenpäin.

Avaruudesta palaava astronautti joutuu Maassa tapahtuneiden häkellyttävien muutosten johdosta kysymään: Minkälainen maailma tämä onkaan? Voinko enää sopeutua näiden aavekaupunkien elämään? Minkälaisia ovat toiset ihmiset?

Lem yhdistää jännitystä, fantasiaa ja vangitsevaa tieteistunnelmaa älylliseen pohdintaan tässä teoksessaan, joka on huikea matka tulevaisuutemme mahdollisuuksien äärirajoille ja samalla löytöretki ihmiseen itseensä.

muokattu 22.12.2016

Nälkäpeli: Vihan liekit (Nälkäpeli, #2)Taivaan avain (Endgame–trilogia, #2)Requiem: Rakkaus palaa (Delirium-trilogia, #3)Terveiset KutturastaTime Riders: Saalistajan aika (Time Riders, #2)

Eija avatar
Kirjoittanut
Avaruusalus palaa pitkältä matkaltaan takaisin Maahan. Maa on muuttunut siitä, kun retkikunta oli lähtenyt tähtiin. Kirjan alku on mielenkiintoinen, missä kuvataan päähenkilön kummastusta uudenlaisessa maailmassa. Loppua kohti kertomus muuttuu enemmän ihmissuhdekirjaksi. Pidin kirjasta.
haplotus, Ruska, Lyyskis
Uusin jäsen: Ruska