Punahirven tytär (Punapeuran metsästäjät, #1)

Punahirven tytär

Joan Wolf
Julkaistu: 1992 (Book Studio)
Alkuperäinen nimi: Daughter of the Red Deer
Tyylit: paleofiktio

Alkuteos ilmestynyt 1991. Suomentanut Heikki Kannosto. Kannen kuva: Kari T. Leppänen. 2. painos 1997. Nidottu.

Kiihkeä ja kiehtova romaani jääkauden Euroopasta. Ruohoisille tasangoille ja varhaiseen kivikauteen sijoittuva Punahirven tytär tuo lukijoiden silmien eteen biisonien, härkien ja mammuttien askelten kumun, metsästysretket ja riitit, salaperäisyyden ja ihmeen täyttämät luolamaalaukset. Mutta tarina on ajaton: kertomus sukupolvien, jumalien, sukupuolten yhteentörmäyksestä... ja kertomus miehestä ja hänen intohimonsa kohteena olevasta naisesta.

(muokattu 17.08.2016)

Hevosten laakso (Maan lapset, #2)Mammutin metsästäjät (Maan lapset, #3)Kun kotka kutsuu 1 (Kwani, #2)Vain aurinko muistaa (Kwani, #1)Luolakarhun klaani (Maan lapset, #1)

Lahna avatar

Totisesti ihanaa paleofiktiota! Juoni etenee sopivan nopeasti ja henkilöhahmot ovat kiinnostavia. Mikä tärkeintä, kirjassa on paljon romantiikkaa, mutta suhdekiemurat eivät kuitenkaan jätä muuta juonta varjoonsa.

Erityisen kiinnostavaa lukijalle on seurata, miten heimojen tulevaisuudelle käy ja eri uskontojen yhteentörmäys sujuu.

w-a-r-i avatar
Ihanaa paleofiktiota! :) Ensimmäinen paleofiktiokirja, minkä olen ikinä lukenut, ja ei ole valittamista! Kirja avasi paleofktion maailman minulle, ja ei ole ollut paluuta! ;) Juoni on sujuva, ja teksti on mukavaa luettavaa. Nopeatempoinen.
Uusin jäsen: juujoo