Punapeuran metsästäjät (Punapeuran metsästäjät, #3)

Punapeuran metsästäjät

Joan Wolf
Julkaistu: 1994 (Book Studio)
Alkuperäinen nimi: The Reindeer Hunters
Tyylit: paleofiktio

Alkuteos ilmestynyt 1994. Suomentanut Tarmo Haarala. Alkuteoksen nimi virheellisesti muodossa The Reed Dear Hunters. Kannen kuva: Kari T. Leppänen. 1. painos: Book Studio Bestseller, 1994. 2. painos 1997. Nidottu.

Punahirven tyttären ja Ratsumiesten heimon itsenäinen jatko-osa vie lukijan kauas esihistoriaan, aikaan jolloin biisonien, härkien ja mammuttien askelten kumu, metsästysretket ja riitit, salaperäisyyksien ja ihmeiden täyttämät luolamaalaukset ovat erottamaton osa ihmisten elämää. Kirjan teemat ovat kuitenkin ajattomat; Punapeuran metsästäjät on kertomus taisteluista, vihasta, ystävyydestä, rakkaudesta ja kamppailusta paremman tulevaisuuden puolesta.

(muokattu 26.09.2012)

Luolien suojatit (Maan lapset, #5)Vain aurinko muistaa (Kwani, #1)Punahirven tytär (Punapeuran metsästäjät, #1)Hevosten laakso (Maan lapset, #2)Kun kotka kutsuu 2 (Kwani, #3)

Lahna avatar

Huippukirja! Juoni ja henkilöt ovat mukaansatempaisevia ja on mielenkiintoista lukea, miten kahden eri heimon varsin erilaiset kulttuurit kohtaavat toisensa.

w-a-r-i avatar
Ihana kirja! :) Tässäkin eri henkilöhahmot kuin kahdessa edellisessä, mutta tarina soljuu hyvin ja juoni on mukaansatempaava. Suosittelen!
Darkki, Desdenova
Uusin jäsen: Minna Torvinen