Äänetön taivas

Julkaistu: 1985 (Finnpublishers)
Tyylit: scifi, jännitys
Avainsanat: kotimainen

Sidottu.

Espoo, lähellä Helsinki-Vantaan lentoasemaa.

Kirjailija vaipuu levottomaan uneen, jonka katkaisee yli jyrisevän lentokoneen melu. Väsyneet ajatukset kiertävät, kohoavat pimeälle taivaalle yksinäisenä etääntyvään lentokoneeseen – eikö melu koskaan lopu: entäpä jos…

Kirjailija, espoolainen Hans R. Wasastjerna tarttuu aiheeseen, josta kasvaa mukaansatempaava elämys: erikoinen, lähes dokumentaarinen jännitystarina, jonka sivuilta lukija aistii valvotut yöt, mielessä kiertäneet ajatukset, tiiviin tunnelman. Ennen kuin aavistaakaan, lukija on itse tapahtumien keskipiste, mukana näytelmässä, joka vääjäämättä tiivistyy kohti ratkaisua.

He kaikki luulivat, että kysymys olisi tavanomaisesta terrorista – siitä, että kyse oli kaappauksesta, joka olisi selvitettävissä tavanomaisin keinoin. Vain yksi tiesi, että odotettavissa oli pelkojakin pahempi todellisuus: mielettömän, tehokkaan suunnitelman huipentuminen päämääräänsä, painajainen, joka pakottaa päättäjät polvilleen. Lentokone Helsingistä Berliiniin on kadonnut tutkan kuvapinnalta.

On äänettömän taivaan aika.

muokattu 01.11.2015

Maa 2Merenpinta nouseeEnsimmäinen siirtokunta (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #1)Wayward Pines: Salaisuus (Wayward Pines, #2)Talvi
wadjet, Adolfina Romanov
Uusin jäsen: Topi Kopakkala