Tyttö Siriuksella

Anne Pajuluoma
Julkaistu: 1975 (Alea-kirja)
Tyylit: fantasia
Avainsanat: kotimainen

1. painos: Tyttö Siriuksella. Alea-Kirja, 1975. 3. painos: Vierailu Siriuksella. Saxxpress, 1995. Nidottu.

Tositapahtumiin perustuva omakohtainen kokemus vierailusta Sirius-planeetalla avaruusolento Xajon opastuksella. Tapahtumat ajoittuvat 70-luvulle, jolloin tämä kertomus julkaistiin ensimmäisen kerran.

Anne Pajuluoma ei ole kuka tahansa kertoja. Hän kertoo kuuluvansa tähteläisiin ja olevansa kotoisin Sirius-planeetalta. Hän on tutkinut ja harrastunut ufoja ja avaruusilmiöitä koulutytöstä alkaen. ”Olen aina tuntenut olevani muukalainen maan päällä ja kaivannut tähtiin. Kotini on Siriuksella, josta synnyin maahan täyttämään kosmista tehtävääni”.

Anne Pajuluoma on monipuolinen luova ihminen, laulaja, säveltäjä, vaihtoehtolääketieteen tohtori, kirjailija ja kosminen taiteilija, joka tänä vuonna viettää 20-vuotistaiteilijajuhlaansa. Kirjan piirrokset ovat Annen käsialaa. Pajuluoma on esiintynyt TV:ssä Juhan af Grannin ohjelmassa kontaktihenkilönä, ja amerikkalainen tuottaja aikoo tehdä hänestä Hollywood-elokuvan.

Hän on kirjoittanut kahdeksan teosta, josita runokirja Maan ja taivaan rajalla ilmestyi Aasiassa sekä englanniksi että singaleesiksi (Sri Lankan pääkieli). Kiinnostus tähän jo 20 vuotta sitten tapahtuneeseen avaruusvierailuun on jälleen herännyt uuteen uskoon. Tämän uuden painoksen lisäksi kustantaja aikoo kääntää kirjan myös venäjäksi ja viroksi. Elokuvan valmistuttua kirja käännetään englanniksi maailmanlaajuiseen levitykseen.

”Yhä uudelleen ja uudelleen Anne Pajuluoma palaa olemassaolon perusongelmiin. Totuuden sisäisen kokemisen jano ajaa hänet välillä luonnon keskelle ja kuuntelemaan sen puhetta, väliin tieteen ja filosofian abstraktiin maailmaan tutustumaan lännen ja idän suurten ajattelijoiden teoksiin. Yksityiskohtien runsaudesta hänen etsivä mielensä hahmottaa aina kokonaisuuden – jotain joka puhuu yksityiskohtien paljouden takaa. Olemassaolon arvoituksen ratkaisua hän etsii: totuutta joka on yksi vaikka meidän vajavainen psyykemme kokee maailman moninaisena. K. V. Laurikainen, emeritusprofessori

(muokattu 06.01.2015)

ArraNaondel (Punaisen luostarin kronikoita, #2)Riivaus (Langenneet enkelit, #5)Kohde (Death Note, #8)Tapaaminen Elämän kanssa
Uusin jäsen: aino