Taikalaituri (Nuorten toivekirjasto, #214)

Taikalaituri

Helen Cresswell
Julkaistu: 1973 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Up the Pier
Käännetty englanniksi: Charlemagne and the Paladins

Alkuteos ilmestynyt 1971. Suomentanut Hilkka Pekkanen. Sidottu.

Carrie ei aavista, millaiseen taianomaiseen maailmaan hän joutuu, kun hän astuu ensimmäisen kerran Llangollyn huvilaiturille. Kaikki alkaa siitä, että hän itse tulee sattumoisin tehneeksi taian harppoessaan laiturin lankuilla. Hän astuu näkymättömyyden rajan yli ja kohtaa oudonnäköiset Pontifexit, Kitchenerin, Georgen, Ellenin ja Pontyn, sukunsa Viimeisen Taikurin, joka epätoivoisesti yrittää palauttaa laituriväen puolen vuosisadan taakse jonne he kuuluvat.

Carrien yksinäisyys ventovieraassa kaupungissa muuttuu taikaiskusta: hän vierailee Pontifexien luona ja yrittää lievittää heidän onnettomuuttaan. Hän auttaa Elleniä luomaan kodin autiosta laiturikojusta, jonne Pontifexit on tuomittu elämään ikuisiksi ajoiksi - kenen tahdosta, sitä he eivät varmasti tiedä itsekään.

Mahtavat voimat ovat liikkeellä ja myös Carrien on osallistuttava taisteluun Pontifexien pelastamiseksi.

muokattu 22.08.2012

Finale (Caraval, #3)Avain (Engelsfors-trilogia, #3)Kuolleiden laiva (Magnus Chase, #3)Etäiset kaiut (Soturikissat: Tähtien enne, #2)Illallinen vampyyrin kanssa
Uusin jäsen: Per Horjanheimo