Vaarallinen tähti (Pernin lohikäärmeritarit #2) - Anne McCaffrey6.86

Alkuteos ilmestynyt 1971. Suomentanut Sari Karhulahti. Kannen kuva: Michael Whelan. Kartta: Bob Porter. Kannen ulkoasu: Riitta Silvennoinen. Otavan fantasiaromaani. Sidottu.

Hugo-palkintoehdokas 1972.

Tuhoisien rihmojen viimeisestä hyökkäyksestä Pern-planeetalle on kulunut jo seitsemän kierrosta. Sinä aikana Pern on rappioitunut: lohikäärmeritarien, linnanherrojen ja tavallisen kansan väliset valtasuhteet ovat muuttuneet ja eripuraisuudet jäytävät planeettaa. Kun rihmasade sitten alkaa putoilla Perniin ennen aikojaan, se yllättää katastrofiin valmistautumattoman planeetan. Miksi rihmat ovat yhtäkkiä poikenneet ikivanhoista aikatauluista? Tuhotakseen vahingolliset sateet lopullisesti aikoo Bendenin pesän päällikkö F´lar lähettää lohikäärmeritarit sinne, mistä rihmat ovat peräisin – hohtavalle Punatähdelle.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: 2000
Arvosanalla: 6.86/10
Arvosanoja: 111
Muokattu: joulukuu 27, 2014

Pernin lohikäärmeritarit -kirjasarja

Kustantaja markkinoi sarjaa fantasiana, mutta kyseessä on itse asiassa science fiction -sarja, joka ei sisällä taikuutta ja yliluonnollista. Toisesta osasta puuttuu 11 sivua tekstiä ja kolmantena suomennettiin kokonaan toiseen alasarjaan kuuluva teos, joka on tarkoitettu nuorille lukijoille. Varsinainen kolmas osa jäi suomentamatta.

Kuuluu yläsarjaan Otavan fantasiaromaani
Alasarja Harper Hall