Pikku noitaluuta (Leija-sarja, #17)

Pikku noitaluuta

Mary Stewart
Julkaistu: 1972 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: The Little Broomstick
Tyylit: fantasia, lapset
Avainsanat: elokuva, noidat

Alkuteos ilmestynyt 1971. Suomentanut Marjatta Soinio. Sidottu.

Mary Stewart, englantilainen kirjailija, on kirjoittanut romanttisia historiallisia romaaneja ja salapoliisikertomuksia. Hänen lastenkirjansa Pikku noitaluuta liikkuu noitien, taikayrttien ja loitsukirjojen maailmassa.

– Täällä ei voi ikimaailmassa tapahtua mitään. Ei niin mitään, ajatteli Mary epätoivoisena. Hänet oli lähetetty kesälomalle kiltin ja kuuron isotäti Charlotten hoiviin maalle. Tädin talossa oli yksinäistä ja haudanhiljaista, kunnes Mary kohtasi Timin, kissan joka oli kuin itse arvoitus.

Oliko se kaikki totta vai unta? Öinen ratsastus noitaluudalla, velhojen laboratorio jossa hänet muutettiin näkymättömäksi. Tohtori Tiituksen ja rouva Magiran kammottavat taikakokeet, hurja pakomatka Endorin noitaopistosta loihdittujen eläinten kanssa, purppuraisen yölennon kukan kultatomu...

(muokattu 10.09.2018)

Kapteeni Kuolio ja Hämeenpuiston muumioPikku Nemo Höyhensaarilla. 1 osa, 1905–1907Liekehtivä valtaistuin (Kanen aikakirjat, #2)Paljastettu rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #4)Kasvottomat (Keplo Leutokalma, #3)
Uusin jäsen: Kari Eerola