Vampyyrisiskokset (Vampyyrisiskokset #1) - R. L. Stine 6.68   165

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Mika Kivimäki. Päällyksen kuvat: Franz Walderdorff ja Gettyone. Sidottu.

Rakastat heitä – kuolemaasi asti

Destiny Weller ja hänen kaksoissisarensa Livvy ovat kauniita, suosittuja ja älykkäitä. Kesä Sinisen kuun leirillä kuitenkin muuttaa heidän elämänsä suunnan täysin. Kotiin palatessaan tytöt huomaavat itsessään oudon vimmaisen halun juoda verta öisin. Heidän on saatava tyydyttää jatkuva janonsa.

Mutta eiväthän sellaista tee muut kuin vampyyrit.

Kauhistuneena tytöt tajuavat, mitä heille on tapahtumassa. Miten he pystyvät pitämään hirvittävän havaintonsa piilossa perheeltään ja ystäviltään? Entä miten he itse pystyvät säilyttämään henkensä? Pian he nimittäin huomaavat, että vampyyrinmetsästäjät jahtaavat heitä taukoamatta, ainoana tavoitteenaan tuhota heidät.

Destiny haluaa epätoivoisesti löytää keinon lopettaa kauheudet. Mutta Livvy on uusien voimiensa lumoama. Onnistuuko Destinyn voittaa elämänsä takaisin, vain menettääkseen sisarensa ikiajoiksi?

Kirja julkaistu marraskuu 12, 2005 (WSOY)
Alkuperäinen nimi 'Dangerous Girls'

Tietoja muokattu joulukuu 13, 2014

Omassa kirjahyllyssäni

Vampyyrisiskokset -kirjasarja

Sarja sisältää 2 pääteosta ja yhteensä teoksia 2 kpl.

Vampyyrisiskokset (Vampyyrisiskokset #1) 6.68   165

Kirja-arviot 118
Viestit 218
tammikuu 20, 2018
7 / 10

Moneen kertaan käytetty nimi saa taas uuden kantajan kaikkien tutulta R. L. Stineltä. Vampyyrisiskokset on perushyvä tai astetta parempi vakavamielinen teiniromaani, joka pitää sisällään muutaman ihanookoon hahmon ja muutaman melko nysän. Idea nyt ei ole millään muotoa uusi, katsoi sitä miten päin hyvänsä. Kirja on parempi kuin mitä odottaa saavansa, sopii luettavaksi niille, joilla ei ole parempaakaan tehtävää.

lolde
Arvosanat 184
Kirja-arviot 112
Viestit 7
marraskuu 27, 2015
7 / 10

Kirja oli varsin mukaansatempaava, eikä lukemiseenkaan mennyt kuin pieni hetki. Kun aloin lukemaan kirjaa, tuntui etten voi laskea sitä enää käsistäni. Kirjassa oli myös ihan sopivasti juonenkäänteitä, vaikkakin suurin osa niistä oli aika ennalta-arvattavia, mutta silti viihdyttäviä.

Rauros
Arvosanat 177
Kirja-arviot 111
Viestit 15
maaliskuu 30, 2014
10 / 10

Jännittävä! Oli kiva kun Livvy ja Destiny olivat samanlaisia mutta kuitenkin kaksi eri persoonaa! Kiva kirja! Suosittelen.

Snowshadow
Arvosanat 64
Kirja-arviot 13
Viestit 3
tammikuu 3, 2014
7 / 10

Luin kirjan joskus monta vuotta sitten... Hyvä kirja Se muistaakseni oli ja ku sain tietää et kakkos osa on kaks ilmestynyt nii pakko se oli etsiä käsiinsä.

BookSolder
Arvosanat 35
Kirja-arviot 35
marraskuu 21, 2013
8 / 10

Luin tämän joskus vuosi sitten ja silti tämä yllätti! Tämä kirja oli hyvin mielenkiintoinen ja tykkäsin kokoideasta! Destiny ja Livvy olivat ihanan erinlaisia.. Ja R.L Stine kyllä osaa kirjoittaa! Suosittelen lämpimästi, näin talvella!

Sointulause
Arvosanat 20
Kirja-arviot 17
Viestit 1
marraskuu 1, 2013
9 / 10

Tykkäsin kovasti kirjasta. Juoni oli hyvä ja toteutus myös. Henkilöt olivat ihanan persoonallisia eivätkä pelkkiä sivuhahmoja ja pystyin eläytymään. Olen iloinen ettei Stine kirjoittanut Destinyä ja Livvyä liian samanlaisiksi vaan he ovat kaksi täysin eri persoonaa. Olen lukenut toisenkin osan ja se oli aivan yhtä hyvä kuin ensimmäinen, ellei parempi.

Fallen angel
Arvosanat 69
Kirja-arviot 36
Viestit 1
kesäkuu 8, 2012
8 / 10

Kirja oli hyvä ja hahmot olivat ihania persoonia. Juoni vei mukanaan ja kirjaa oli vaikea päästää käsistään. Kirja oli ikävä kyllä joiltain osin liian ennalta-arvattava, mutta loppu oli ehdottomasti todella hyvä ja jopa yllättävä. Rentz oli henkilönä aika erikoinen, jollain tavalla pidin hänestä, mutta tavallaan taas hänen kanssaan olisi voinut käyttää vielä ihan vähän enemmän mielikuvitusta, jotta hänestä olisi saanut mielenkiintoisemman. Suosittelen kirjaa ehdottomasti vampyyreistä ja fantasiasta kiinnostuneille.

rudi92
Arvosanat 268
Kirja-arviot 189
Viestit 6
syyskuu 14, 2010
10 / 10

Siis, todella loistava! Juoni oli hyvä ja henkilöt kuvattu kaikki erilaisiksi persooniksi. Lopussa oli vielä pari yllätystä (ainakin minulle) Ainoa asia joka tosin oli miinusta, oli viimeiset kaksi sivua ne "jälkisanat." Siitä en pitänyt, kirja olisi ollut paljon mielenkiintoisempi, jos olisi loppunut siihen karmivaan ja surulliseen loppukohtaukseen.

Midori
Arvosanat 323
Kirja-arviot 37
joulukuu 9, 2008
8 / 10

Aivan loistavaa kauhufantasiaa. Tämä teos jatko-osineen on ehdottomasti Stinen parhaita kirjoja. Kirjan juoni on jännittävä ja tarina kulki kitkatta. Stine kuvasi tapahtumia ja miljöötä mukavan tarkasti, niin ettei yksikään lukija varmasti putoa kärryiltä. Kirjan hahmoista oli tehty persoonallisia ja selvästi toisistaan erottuvia. Wellerin kaksosten tarinan kulisseissa vaaniva tragedia muutti tarinaa entistä herkullisemmaksi, varsinkin kun se näyttäytyy tarinassa aika ajoin. Stine on kutonut kiehtovan kauhun verkon johon sotkeutuu mielellään. Vampyyrisiskokset on mieleenpainuva ja kiehtova tarina, joka piinaa lukijaa aivan viimeisille sivuille saakka.

2Face
Arvosanat 332
Kirja-arviot 4
maaliskuu 1, 2008
8 / 10

Kirja oli aika hyvä, ja se oli pakko lukea kerralla. Tapahtumat ja henkilöt jäivät helposti mieleen, ja heihin pystyi samaistumaan. Minusta kirjaan toi pajon mielenkiintoa se, että Destiny ja Livvy ovat kaksosia. Kirja oli aika surumielinen, mutta ehkä juuri se teki kirjasta niin hyvän. Jotkut kauhukirjat keskittyvät liikaa itse kauhuun, mutta tässä keskityttiin myös moniin inhimillisempiin asioihin.

tintti89
Arvosanat 119
Kirja-arviot 119
elokuu 27, 2007
6 / 10

Odotin kirjalta enemmän. Juoni oli hyvä, mutta se oli osittain ennalta-arvattava. Henkilöt olivat hyvin kuvattuja, mutta heidänkin tekemiset olivat ennalta-arvattavia. Olisin odottanut Stinen kirjalta enemmän kauhua. Kirja oli hyvin mukaansa tempaavasti kirjoitettu, en olisi millään malttanut laskea sitä käsistäni.

vicke
Arvosanat 17
Kirja-arviot 13
huhtikuu 30, 2007
8 / 10

Kirja oli loistava, tähän astisista kirjoista muukaansa tempaavaavin. Juoni oli loistava, takakannen kirjoitus paljasti liikaa kirjan sisältöä. Siitä miinusta. Kirja oli yksi suosikeistani, kauhufanaatikoille ykkösluettavaa. Toivottovasti seuraavakin on yhtö hyvä.