Nalle Puh

A. A. Milne
Nalle Puh - A. A. Milne 8.06   99

Alkuteos ilmestynyt 1926. Kuvittanut E. H. Shepard. Suomentanut Kersti Juva. Runot suomentanut Panu Pekkanen. Sidottu.

Nalle Puh -kirjassa on kymmenen ensimmäistä Nalle Puhista kerrottua tarinaa. Niissä tutustumme Puhiin, Nasuun, Pöllöön ja Ihaa-aasiin sekä muuhun Puolen Hehtaarin Puiston väkeen. Saamme tietää, kuka löytää Ihaan hännän, miten Nasu pelastuu suuresta tulvasta, ja tapaamme Möhköfantin ja teemme Raparetken Pohjoisvavalle.

Kirja julkaistu 1976 (WSOY)
Alkuperäinen nimi Winnie-the-Pooh

Arvosanat 729
Kirja-arviot 100
Viestit 2743
8 / 10

Olen nähnyt Nalle Puhista piirrettyjä versioita, mutten ole koskaan lukenut tarinoita, joten nyt oli korkea aika korjata tämä epäkohta. Aivan ihastuttava kokoelma satuja, joita E. H. Shepardin kuvitukset täydensivat todella hyvin. Vietin monta hetkeä vain pelkästään tutkimalla kuvia ja fiilistelemällä niitä. Tämä oli hyvän mielen kirja, joka pitää hankkia omaan hyllyynkin. Voi sitten aina halutessaan palata suosikkisatujensa ääreen.

Taru Väyrynen
Taru Väyrynen
Arvosanat 200
Kirja-arviot 28
Viestit 45
8 / 10

Minulla oli tämä kirja lapsena. En pitänyt sen huumoria hauskana eikä kirja ollut mielestäni kovin hyvä, mutta luin sitäkin, sillä luettavaa oli aina tarjolla liian vähän. Vasta aikuisena opin ymmärtämään kirjan lempeää hymyilyä ihmisten heikkouksille. Vika ei varmaan ollut kirjassa vaan minussa, olin lapsena melkoinen tosikko, mutta on myös niin, että kaikki aikuisen mielestä hauska ei ole sitä lapsen mielestä.

ShadowMaker
ShadowMaker
Arvosanat 43
Kirja-arviot 41
Viestit 0
10 / 10

Oi, oi... Tämän kirjan ääressä olen viettänyt niin monta ihanaa hetkeä lapsuudessani! Nyt hiukan myöhemmällä iällä tämä jaksaa hymyilyttää vieläkin. Jopa hieman enemmän kuin pienenä. Hahmot ovat satumaisia ja huvittavia, mutta silti (suureksi hämmästykseksi) erittäin samaistuttavia. Jokaisen elämästä löytyy jonkinlainen Puolenhehtaarin metsä sen erikoisine asukkaineen, jossain vaiheesta elämää (usein lapsuudessa). Aivan ihana kirja!

Jupe
Jupe