Phenomena: Ennustuksen valitut

Ruben Eliassen
fantasia, nuoret
Phenomena: Ennustuksen valitut (Phenomena #1) - Ruben Eliassen4.50

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Veijo Kiuru. Sidottu.

Ark-lastenkirjapalkinto 2002.

Mahtavaa fantasiakerrontaa täynnä taikaa ja jännitystä!

Vanhan tarun mukaan maahislapset pelastavat maailman pahoilta voimilta. Maahislapsille Alkille ja Ilkelle selviää vähitellen, että he ovat ennustuksen tarkoittamat valitut lapset. Velho Sh-ran ja talvikarhu Arolin avulla Alk ja Ilke lähtevät taisteluun pahaa vastaan maailmaan, jossa seikkailevat julma valtias Tarkan, velhot, rohkeat maahiset ja monet muut olennot – niin hyvät kuin pahat.

Ennustuksen valitut on Ruben Eliassenin esikoisromaani ja Phenomena-sarjan ensimmäinen teos.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Phenomena: Ennustuksen valitut (Phenomena #1)4.50

Kirja-arvioita

5/10 |
kesäkuu 09, 2014
Idea on sinäänsä hyvä, mutta kuvailu on aivan onnetonta. Epäilen sitä osittain sumennoksen viaksi, eihän tämä muuten olisi voinut mitään palkintoa ikinä saada, mutta yhtä kaikki teksti on ärsyttävää luettavaa. Onneksi lainasin kirjan kirjastosta, enkä tullut tuhlanneeksi rahojani.
7/10 |
marraskuu 16, 2013
Luin tämän kauan aikaa sitten, kai melkein pian sen ilmestymisen jälkeen, ja pidin sen tarinasta jotenkin kovasti. Odotin jatko-osia, mutta on jotenkin surullista saada huomata, ettei niitä ole käännetty :/
4/10 |
elokuu 04, 2007
'Ennustuksen valitut' oli sitä mitä odotinkin takakannen perusteella. Tarinassa velho Sha-ra ja talvikarhu Arol saavat hoteisiinsa kaksi maahislasta, Alk ja Ilke, joista on määrä tulla pahan Tarkanin tuhoajat ja Phenomena-kirjan ennustuksen ...