Holly Hobbie – Kadonnutta etsimässä

Holly Hobbie – Kadonnutta etsimässä

Richard Dubelman
Julkaistu: 1980 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Adventures of Holly Hobbie

Alkuteos ilmestynyt 1980. Suomentanut Anja-Liisa Vartiainen. Kuvitus ja päällys: Kathy Lawrence Richard Dubelmanin luonnosten pohjalta. Sidottu, kansipaperi.

Mystinen seikkailu tämän päivän Amerikassa

Sademetsän peittämää muinaista mayakaupunkia etsivä Melville Dutton on kadonnut Guatemalan viidakoihin, mutta 13-vuotias Liz ei suostu uskomaan, että isä olisi kuollut. Eräänä talvi-iltana, viettäessään kiitosjuhlan päivää isovanhempiensa talossa Uuden Englannin maaseudulla, Liz katsoo isänsä huoneen seinällä olevaa kuvaa. Se on peräisin vuodelta 1803, ja esittää siirtomaatyyliin pukeutunutta tyttöstä, kenties vain hiukan vanhempaa kuin Liz itse. Sininen puuvillapäähine ja sen varjo peittävät suureksi osaksi tytön kasvot. Mutta mikä merkillisintä, kuva tuntuu säteilevän taikavoimaa – aivan kuin se eläisi ja haluaisi astua kehyksistään tähän päivään. Ja juuri niin käy. Liz saa Holly Hobbien seurakseen lähtiessään etsimään kadonnutta isäänsä. Alkaa monipolvinen, dramaattisen jännittävä seikkailu.

muokattu 22.01.2009

Salamurhaajan oppipoika (W.A.R.P., #1)Noidan laulu (David & Larissa, #4)ArraPimeä sydän (Mystic City, #2)Loppusoitto (Langennut enkeli, #4)
Uusin jäsen: Gabriel