Viimeisten aikojen valtiaat II: Outo kiihko (Viimeisten aikojen valtiaat, #2)

Viimeisten aikojen valtiaat II: Outo kiihko

Michael Moorcock
Julkaistu: 1998 (Book Studio)
Alkuperäinen nimi: The Hollow Lands
Tyylit: scifi
Avainsanat: british fantasy -palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1974. Suomentanut Pekka Markkula. Galaxy Scifi 16. Nidottu.

British Fantasy Award vuonna 1976.

(Alkuteos The Hollow Lands – Volume Two of a Trilogy ‘The Dancers at the End of Time’. Nimiölehdellä alkuteoksen nimi on puutteellisessa muodossa The Dancers at the of Time – The Hollow Lands. Suomennoksen bibliografianimike Viimeisten aikojen valtiaat. Kirjan kannessa ja selkämyksessä nimellä Viimeisten aikojen valtiaat II: Outo kiihko. Trilogian ensimmäinen osan Viimeisten aikojen valtiaat alkuteoksen nimi on An Alien Heat [suomennetun kirjan nimiölehdellä virheellisessä muodossa An Alien Times], joten Outo kiihko -nimi olisi sopinut paremmin ensimmäisen suomennetun osan nimeksi.)

Maapallon aika lähestyi loppuaan ja ihmiskunta oli vihdoinkin lakannut suhtautumasta itseensä vakavasti. Se huvitteli vailla omatuntoa, kilpaili vailla kateutta, tunsi kiintymystä vailla raivoa, ystävyyttä vailla sääliä. Ihmiset punoivat juoniaan vailla pakkomielteitä ja jättivät surutta kaiken puolitiehen, sillä kuolema oli heille kaukainen uhka... Heidän elämänsä päättyisi vasta kun maapallo kuolisi.

Michael Moorcockin mestarillisen scifi-trilogian toinen osa.

(muokattu 23.01.2015)

Tuulen laakson Nausicaä 6 (Tuulen laakson Nausicaä, #6)Ääretön meri (5. aalto, #2)He eivät tiedä mitä tekevätVastavirta (Veden alla, #2)Nälkäpeli: Matkijanärhi (Nälkäpeli, #3)

Angrod avatar
Luettuani kirjan viime yönä loppuun toiseen kertaan voin todeta, että se kesti toisen lukukertansa aika hyvin. Kun ensimmäisen kerran iskin tähän kirjaan en ollut vielä juuri tutustunut genren muuhun kirjallisuuteen ja Linnunradan käsikirja liftareillekin oli lukematta. Ennakko odotuksia minulla kuitenkin oli ennen sarjaan koskemista kun olin lukenut juuri aikaisemmin Elric Melnibonélaisen ja Maailmantuskan soturin. Tämä sarja pääsi kuitenkin iskemään aivan odotuksiani ... (lisää)
Vampire83
Uusin jäsen: Kati Piehl