Rintsikoita ja luudanvarsia

Sarah Mlynowski
fantasia, nuoret
Rintsikoita ja luudanvarsia (Rachel #1) - Sarah Mlynowski7.22

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

2 siskosta + taikavoimat = teininoituutta parhaimmillaan

14-vuotias Rachel saa tietää, että hänen äitinsä ja pikkusiskonsa Miri ovat noitia. Mikä huutava vääryys! Miksei hänkin saanut taikavoimia, joilla voisi loihtia itsensä koulun suosikkitytöksi ja siisteimmän pojan kainaloon. Sisarellista apua on kuitenkin luvassa, äidin kielloista huolimatta. Onhan tytöillä yhteinen vihollinen, isän uusi naisystävä, josta molemmat haluavat eroon ennen kovaa vauhtia lähestyviä häitä. Siispä taikomaan... Miri vain ei vielä hallitse magian maailmaa, joten tiedossa on monenmoista kommellusta ja kiusallista tilannetta, kun keltanokkainen noitaneiti sekoaa loitsuissaan.

Jos minä osaisin taikoa, muuttaisin heti viikonloput seitsemänpäiväisiksi. Eikä koulua olisi ollenkaan. Tiedot ladattaisiin suoraan aivoihin. Mutta… missä me tapaisimme poikia, jos koulua ei olisi?”

”Uskomattoman hauska.” – Kirkus Reviews

Arvosanalla: 7.22/10
Arvosanoja: 65
Muokattu: huhtikuu 20, 2018

Rachel -kirjasarja

Sarjalla ei ole virallista suomenkielistä nimeä. Alkuperäinen nimi on All About Rachel Trilogy, laajennetussa muodossaan Magic in Manhattan Series.
Rintsikoita ja luudanvarsia (Rachel #1)7.22
Konnia ja kielareita (Rachel #2)7.28
Loitsuja ja lemmenlommoja (Rachel #3)8.00
Kemuja ja kuplivaa (Rachel #4)8.18

Kirja-arvioita

10/10 |
tammikuu 15, 2015
Kirja on kirjoitettu hauskalla tavalla. Pidin juonen kulusta, ha idea on hauska. Suosittelen tytöille!
lokakuu 31, 2013
Tämä kirja-sarja oli hulvattoman hauska lukukokemus. Lainatessa kirjaa epäilin vähän, kirjan nimi oli hyvin lutoaantyöntävä, mutta itse tarina oli jotain aivan muuta. Monta kertaa sain nauraa vedet silmissä Rachelin töppäyksille. Sarja ei ...
helmikuu 28, 2013
Samaa linjaa täälläki päin, nauraa sai aivan vedet silmissä. Tämä kirja on sellasta lepposta luettavaa esim. vaikka rannalle tai toki sateisina ja tylsinä päivinä. :D
helmikuu 23, 2013
Kirja oli hauska ja erilainen, se on juuri sellaista helposti samastuttavaa kirjoitelmaa, jota lukiessa ei tarvitse paljoa ajatella.
kesäkuu 04, 2009
Tätä kirjaa lukiessa saa varautua nauramaan -ja kunnolla. Sarah Mlynowskin Rintsikoita ja luudanvarsia on hilpeä ja kekseliäs vastapaino J.K.Rowlingin Harry Potter-kirjoille. Kirjan juoni oli humoristinen ja hauska: mitä käy, kun tavallinen ...