Rintsikoita ja luudanvarsia (Rachel, #1)

Rintsikoita ja luudanvarsia

Sarah Mlynowski
Julkaistu: kesäkuu 21, 2005 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Bras and Broomsticks
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

2 siskosta + taikavoimat = teininoituutta parhaimmillaan

14-vuotias Rachel saa tietää, että hänen äitinsä ja pikkusiskonsa Miri ovat noitia. Mikä huutava vääryys! Miksei hänkin saanut taikavoimia, joilla voisi loihtia itsensä koulun suosikkitytöksi ja siisteimmän pojan kainaloon. Sisarellista apua on kuitenkin luvassa, äidin kielloista huolimatta. Onhan tytöillä yhteinen vihollinen, isän uusi naisystävä, josta molemmat haluavat eroon ennen kovaa vauhtia lähestyviä häitä. Siispä taikomaan... Miri vain ei vielä hallitse magian maailmaa, joten tiedossa on monenmoista kommellusta ja kiusallista tilannetta, kun keltanokkainen noitaneiti sekoaa loitsuissaan.

Jos minä osaisin taikoa, muuttaisin heti viikonloput seitsemänpäiväisiksi. Eikä koulua olisi ollenkaan. Tiedot ladattaisiin suoraan aivoihin. Mutta… missä me tapaisimme poikia, jos koulua ei olisi?”

”Uskomattoman hauska.” – Kirkus Reviews

”Jokaisella taialla on hilpeät seurauksensa.” – Teen People

(muokattu 20.04.2018)

Kolmas sisar (Royaumen aikakirjat, #1)Koutamäen noita (Koutamäen noita, #1)Keskiyö ylläni (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #5)Puoliksi paha (Half Bad -trilogia, #1)Valpuri Vaahteran maaginen korva

Intiaanikesä avatar
Tätä kirjaa lukiessa saa varautua nauramaan -ja kunnolla. Sarah Mlynowskin Rintsikoita ja luudanvarsia on hilpeä ja kekseliäs vastapaino J.K.Rowlingin Harry Potter-kirjoille. Kirjan juoni oli humoristinen ja hauska: mitä käy, kun tavallinen teinityttö saa tietää äitinsä ja sisarensa olevan noitia, mutta onkin itse vain normaali? Oivaa kesälukemista! Arvosana: 9
Hermione Granger avatar
Kirja on kirjoitettu hauskalla tavalla. Pidin juonen kulusta, ha idea on hauska. Suosittelen tytöille!
Sointulause avatar
Tämä kirja-sarja oli hulvattoman hauska lukukokemus. Lainatessa kirjaa epäilin vähän, kirjan nimi oli hyvin lutoaantyöntävä, mutta itse tarina oli jotain aivan muuta. Monta kertaa sain nauraa vedet silmissä Rachelin töppäyksille. Sarja ei missään vaiheessa tylsistynyt ja aina kun olin yhden kirjan lukenut, oli pakko saada seuraava osa.
Jucara avatar
Samaa linjaa täälläki päin, nauraa sai aivan vedet silmissä. Tämä kirja on sellasta lepposta luettavaa esim. vaikka rannalle tai toki sateisina ja tylsinä päivinä. :D
Villapumi avatar
Kirja oli hauska ja erilainen, se on juuri sellaista helposti samastuttavaa kirjoitelmaa, jota lukiessa ei tarvitse paljoa ajatella.
Uusin jäsen: Roope Kiiski