Elävää musiikkia (Kiekkomaailma, #16)

Elävää musiikkia

Terry Pratchett
Julkaistu: lokakuu 27, 2005 (Karisto)
Alkuperäinen nimi: Soul Music
Tyylit: fantasia
Avainsanat: huumori

Alkuteos ilmestynyt 1994. Suomentanut Mika Kivimäki. Kannen kuva: Josh Kirby.

1. painos: Karisto, 2005. Sidottu, kansipaperi.
2. painos: Karisto, 2010. Nidottu.

Aina vain hullumpaa… teinikulttuuri iskee Kiekkomaailmaan

Klatchin muukalaislegioonaan liittyy alokas, joka on taatusti erilainen kuin muut. Hän on Kuolema, joka etsii uudesta ympäristöstä unohdusta murheisiinsa. Jonkun pitäisi kuitenkin hoidella hänen entinen työnsä, ja hätiin haetaan nuori Susan, Kuoleman tyttärentytär. Mutta virantoimitus ja viikatteen heiluttelu unohtuvat, kun Susan tapaa kiharatukkaisen kitaristin, joka soittaa megasuositussa bändissä.

Koko Ankh-Morpork nimittäin jytää uuden, kivikovan musiikin hullaannuttamana. Peikko, kääpiö ja bardi-nuorukainen ovat panneet pystyyn bändin, jonka kosketinsoittajana vierailee kirjastonhoitaja-oranki. Persnettoa-tulee-mutta-tulkoon-Dibbler haistaa tietysti bisnesmahdollisuuden ja ryhtyy soittajien manageriksi. Edessä on tosi vauhdikas keikkaputki, ja Kiekkomaailman valloituksen ohella monta hotellihuonetta menee remonttiin...

muokattu 03.08.2015

Hullut häät (Lohikäärmeakatemia, #4)Paimenen kruunu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #6)Keskiyö ylläni (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #5)Lyödään rahoiksi (Kiekkomaailma, #31)Hirmurykmentti (Kiekkomaailma, #28)

Platypus avatar
Kirjoittanut
Tämä kirja oli mukava lukukokemus. Hienoja oivalluksia Pratchettilta, kuten aina. Näin itsekin kun olen teini, oli kiva lukea Kiekkomaailman uudesta villityksestä. Olin aivan mukana tarinassa viimeiseen lauseeseen asti. Sain myös nauraa makeasti kyllin usein! Sen bändin musiikkia olisi kiva kuunnella, kunhan ei muutu sekopäiseksi, kuten kirjassa! Suosittelen lämpimästi.
Nokka10
Uusin jäsen: Maria Ketola