Ääniä yössä

Julkaistu: 1987 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Watchers
Tyylit: kauhu
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1987. Suomentanut Irmeli Ruuska.

Tarina alkaa, kun metsässä patikoivan miehen luo syöksähtää irrallaan oleva koira. Sen tassut ovat ryvettyneet vereen, turkki on takkuinen ja silmissä ystävällinen vauhko katse. Se ikään kuin anoo miestä pakenemaan kanssaan. Äkkiä miehen, Travis Cornellin otsalle nousee kylmä hiki: jokin on tulossa. Se jokin on lähellä ja tulee lujaa. Hyvin lujaa.

Kun Travis myöhemmin ehtii paremmin silmäillä koiraa, hän huomaa siinä muutaman oudon piirteen. Travis antaa uudelle lemmikilleen nimeksi Einstein.

Mutta miksi Travis Cornell vaihtoi henkilöllisyytensä ja muutti vaimonsa, syntyvän lapsensa ja viisaan koiransa kanssa tuntemattomaan osoitteeseen? Mitä tekemistä Travisilla on sen kanssa, että viisi lääkäriä murhattiin, heidän suuri tutkimusprojektinsa tuhottiin ja eri tahoilla käynnistyivät kuumeiset etsinnät kahden laboratoriosta karanneen koe-eläimen löytämiseksi?

Toinen näistä on koira. Toinen olento nimeltään SIVULLINEN.

(muokattu 22.02.2015)

Hirviöiden hiusmuotoilija (Kauhukartano, #9)Ruumiittomat: Suomalaisia aavenovellejaVarjojen vangit (Darren Shanin tarina, #11)The Walking Dead: Toinen kirja (The Walking Dead, #2)Pimeä yö, tähdetön taivas

rudi92 avatar

Ääniä yössä on loistava kirja. Juoni on todella mahtava ja toteutus vielä parempi. Travis ja Nora ovat hyviä hahmoja ja koko kirjan tähti Einstein on todella ihana ja hauska.

Kirja on mielestäni paras Koontzin kirja minkä olen lukenut ja olen erittäin tyytyväinen, kun ostin sen.

Lurgey avatar
Yleensä kirjaa aloittaessa tekstiä saa lukea yllättävänkin pitkään, ennen kuin tapahtumat lopulta tempaavat mukaansa, mutta Ääniä yössä onnistuu vangitsemaan lukijansa jo alkusivuilta lähtien. Se on ehdottomasti kirja, joka suorastaan pakottaa lukijan vain jatkamaan ja jatkamaan lukemista, eikä tarjoa sujuvaa kuvailua pelkästään päähenkilön tekemisistä, vaan myös parin muun keskeisen henkilön edesottamuksia seuraillen. Kirjasta mukaansatempaavan tekevät ennen kaikkea ... (lisää)
Mab, Nylkky
Uusin jäsen: Jere Jokinen