Barry Trotter ja häpeämätön parodia (Barry Trotter, #1)

Barry Trotter ja häpeämätön parodia

Michael Gerber
Julkaistu: lokakuu 13, 2005 (Sammakko)
Alkuperäinen nimi: Barry Trotter and the Shameless Parody
Tyylit: fantasia
Avainsanat: harry potter, huumori

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Jussi Pelkonen. Sidottu.

Maailmanlaajuisen varjomenestystrilogian avausosa. Myynyt esim. Ruotsissa yli 10 000 kpl. Maailmalla yht. n. 900 000 kpl!

Barry Trotter on Pötymähkän velhokoulun kuuluisin oppilas – ja hän nauttii siitä. Mutta nyt Pötymähkän pihan on vallannut rähisevien mäskien joukko, eikä koulun kohtalossa ole kehumista, jos menestykseksi povattu Barry Trotter -elokuva pääsee valmistumaan. Niinpä rehtori Alpo Bumblemore pistää Barryn tiukan valinnan eteen: ”Estä elokuvan valmistuminen – tai lähde oikeisiin töihin!”

Barry ja hänen ystävänsä Ermine Cringer ja Lon Measly suuntaavat kohti suurinta seikkailuaan. Ei riitä, että he pystyvät välttelemään Barryn raivokkaita faneja, väistelemään Barryn kummisedän Seriousin suunnitelmia ja tekemään tyhjäksi arkkivihollisensa Lordi Valumartin aikeet. Sen lisäksi heidän vastassaan on vastustajista voimakkain: Hollywood!

Michael Gerber on amerikkalainen humoristi, jonka tarinoita ovat aiemmin julkaisseet monet lehdet, kuten The New Yorker, Playboy ja The Wall Street Journal. Lisäksi hän on kirjoittanut sketsejä Saturday Night Live -sarjaan. Tämä on hänen ensimmäinen kirjansa. Ja sen huomaa. Barry Trotterin tarina jatkuu suomeksi syksyllä 2006 teoksella Barry Trotter ja tarpeeton jatko-osa.

(muokattu 07.07.2016)

Kaamea luokkaretki (Lohikäärmeakatemia, #3)Totuuden torvi (Kiekkomaailma, #25)Mahtava Morris ja sivistyneet siimahännät (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #1)Viimeinen manner (Kiekkomaailma, #22)Niistäjä (Kiekkomaailma, #33)

Carthanie avatar
0.5
Tämä on niin huonoa, että itku on lähellä. En odotellutkaan mitään hyvää, mutta toivoin edes muutamaa varovaista hymähdystä. Jo viidentoista sivun jälkeen teki mieli repiä kirja kappaleiksi. Siihen ei kovin moni teos ole pystynyt, joten saavutus sekin. Kyllä minä lapsellisuudesta ja huumorista pidän, ja tuttujen asioiden pilkkaamisesta siinä kuin muutkin, mutta tässä ei ole mitään miksi tämä kannattaa lukea. Minua vain ahdistaa täysin ala-arvoisen tekstin lukeminen. Loru ... (lisää)
Truuners95 avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]