Stravaganza: Kukkien kaupunki (Stravaganza, #3)

Stravaganza: Kukkien kaupunki

Mary Hoffman
Julkaistu: marraskuu 1, 2005 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: City of Flowers

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Kaisa Kattelus. Kansi: Peter Bailey ja Ian Butterworth. Sidottu.

Seitsemäntoistavuotias Sky löytää kotioveltaan kauniin lasipullon. Hän nukahtaa se kädessään ja päätyy munkkiluostariin muinaiseen Gigliaan, joka muistuttaa hämäävästi Firenzeä. Sky saa tietää olevansa stravagantti, joka kykenee matkustamaan ulottuvuudesta toiseen, nykypäivän Englannista 1500-luvun Taliaan.

Sky saapuu keskelle tulenarkaa tilannetta. Gigliassa järjestellään mahtavia häitä, joissa vihitään neljä di Chimicien hallitsijasuvun nuortaparia. Häät tietävät myös levottomuuksia: di Chimicin ja Nuccin sukujen keskinäinen kauna saattaa leimahtaa liekkiin minä hetkenä hyvänsä. Bellezzan kaunis herttuatar Arianna on saapumassa häävieraaksi, ja Niccolò di Chimicillä on hänelle vertahyytävä ehdotus. Siksi kaupunkiin kootaan myös stravagantteja estämään mahdollinen verenvuodatus.

Kaksi maailmaa, nykypäivä ja menneisyys kietoutuvat jälleen toisiinsa Mary Hoffmanin maagisen trilogian kolmannessa osassa. Aikaisemmin ovat ilmestyneet Stravaganza, Naamioiden kaupunki ja Stravaganza, Tähtien kaupunki.

(muokattu 13.06.2017)

Surunhauras, lasinteräväTamin tulikoe (Lohikäärmeratsastaja, #2)Merenjumalan poika (Olympoksen sankarit, #2)Takeshitan kintereillä (Takeshitan kintereillä, #1)Etäiset kaiut (Soturikissat: Tähtien enne, #2)

Mirel avatar
Hoffmanin kukkien kaupunki on todella mukaansa tempaava kirja, siinä on jännitystä, huumoria ja hiukan myös romantiikkaa. Tuttujen ja myös uusien henkilöiden elämään uppoutuu täysin. Erityisesti pidin kirjassa Nicon(entinen Falco) ja Georgian henkilöhahmoista, joihin olin ihastunut jo tähtien kaupunki kirjassa. Kirjan ainut huono puoli on kenties se, että tarinan tapahtumissa ei ole samanlaista logiikka ja selkeyttä kun ennen, kun kaikki tapahtumat tuntuivat olevan "ennalta määrätty".
people avatar
2.0
Mielestäni tämä kirja ei ollut mikään paras mahdollinen. En oikeastaan pidä Skysta ja minun oli vaikea hahmottaa hänen ulkonäkönsä ja suhteet muihin ihmisiin. Edelliset osat olivat parempia ja petyin siksi tähän kirjaan.
WindWizard avatar
En sano yhtään pahaa sanaa kirjasta, Skysta en hirveästi pitänyt, mutta Georgia on ihan hyvä, ja Luciano vielä parempi. Juoni liikkui vähän tahmeasti, mutta kyllä se siitä parantui. Hieno kirja, Veli Sulien on upea henkilö.
Nage avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]