Noitatuulen kuiskaus

Noitatuulen kuiskaus

Anna Dale
Julkaistu: marraskuu 2, 2005 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Whispering to Witches
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Tarja Rouhiainen. Sidottu.

Joe suunnittelee viettävänsä joulunpyhät leppoisasti isänsä ja koiransa kanssa, mutta yllättävä onnettomuus pakottaakin isän lähtemään Skotlantiin. Vastahakoinen Joe joutuu matkustamaan Canterburyyn, missä hänen äitinsä asuu uuden miehensä ja heidän erikoislaatuisen tyttärensä Esmen kanssa. Joe lähtee matkaan, mutta jää junasta väärällä asemalla merkillisen matkatoverinsa yllytyksestä.

Tästä alkaa seikkailu, jossa Joe ja hänen uusi ystävänsä, noitatyttö Twiggy, joutuvat mielikuvituksellisten tapahtumien pyörteisiin. Yhdessä he jäljittävät maailman mahtavimmasta noitakäsikirjasta puuttuvaa sivua. Englannin noidat ovat vakuuttuneita, että sivu on joutunut vääriin käsiin, ja jos sitä ei pian löydetä, kauhea loitsu langetetaan koko maailman päälle.

Noitatuulen kuiskaus on kekseliäs ja juuri sopivan jännittävä noitafantasia, joka sopii mainiosti myös ääneen luettavaksi.

(muokattu 12.06.2016)

Mestarin kosto (W.A.R.P., #3)Paimenen kruunu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #6)Vapaat pikkumiehet (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #2)Tähtihattu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #3)Talventakoja (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #4)

Sini avatar
2.0
Tämä kirja oli määritelmä ilmaisulle ”ihan kiva”. Ja sellaisena vaikea arvioitava – tästä on vaikea keksiä mitään kummallisempaa sanottavaa. Päähenkilö on nuori Joe Binks, jonka vanhemmat ovat eronneet. Joe asuu isänsä kanssa ja on aikonut viettää rauhallista joulua hänen kanssaan, mutta isä joutuukin lähtemään sairastuneen sukulaisen luo. Joe lähetetään äidin ja tämän uuden perheen luokse. Junassa matkalla sinne Joe harhautuu reitiltään, tapaa noitia ja ... (lisää)
Ruusy avatar
Kirja piti lukijan otteessaan tosin olisin kaivannut enemmän käänteitä itse tarinaan. Loppu oli kuitenkin koskettava kun kaikki loksahti yhteen. :)
Katjuska avatar
2.5
Kuten edellisessä arvostelussa sanottiin, tätä kirjaa on vaikea arvostella, koska ainoat sanat, jotka tulevat mieleen tästä ovat: "Ihan kiva". Tässä kirjassa ei ollut mitään erikoista, jännittävää tai pelottavaa. Noitatuulen kuiskaus on yksinkertainen kirja, yksinkertaisine hahmoineen ja juonineen. Kirja ei ollut mitenkään erikoinen tai mieleenpainuva. Itse suosittelisin tätä kirjaa alle 10-vuotiaille.
BookSolder avatar
2.5
Tämä kirja oli ihan kiva. Tämä kirja oli pakko lukea. Se näytti kiinnostavalta, mutta ennalta-arvattava kirja. "Ihan ok" tai "nääh" kuvaa hyvin tuntemuksiani tästä. En suosittele.
, Wanda
Uusin jäsen: Katariina Kauta-Mero