Maineikas kuollessaan (Eve Dallas, #2)

Maineikas kuollessaan

J. D. Robb
Julkaistu: kesäkuu 6, 2005 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Glory in Death
Tyylit: scifi, romantiikka, jännitys

Alkuteos ilmestynyt 1995. Suomentanut Satu Leveelahti. Kannen kuva: Photonica. Sidottu, kansipaperi.

1. painos: Gummerus, 2005. Sidottu, kansipaperi.
2. painos: Loisto, 2007. Nidottu.

Eve Dallas -sarja jatkuu

On sateinen loppukevään ilta New Yorkissa vuonna 2058. Kurjalta kujalta löydetään kaunis ja paljon julkisuudessa esiintynyt yleinen syyttäjä kurkku auki viillettynä. Pian murhataan toinenkin julkkisnainen, nuori filmitähti, jonka ura on lähtenyt hyvään nousuun. Rikoskomisario Eve Dallas epäilee, että murhaaja on mies, joka kadehtii TV:stä tuttuja, voimakkaita ja työssään menestyneitä naisia.

Estääkseen uudet murhat Eve päättää asettua itse syötiksi, vaikka inhoaa esiintymistä. Hän seurustelee yhä monimiljonääri Roarken kanssa, mutta hänen on vaikea sitoutua. Hän ottaa yhteyttä ystäväänsä Nadine Furstiin, TV-toimittajaan, joka metsästää suurta juttua. Eve lupaa Nadinelle yksinoikeuden murhatutkimuksen selostamiseen, mikäli tämä pitää Even mahdollisimman paljon esillä televisiossa. Even suunnitelma on kuitenkin johtamassa katastrofiin, sillä murhaaja tarttuu väärään syöttiin. Eve rientää hätiin suoraan Roarken järjestämiltä kutsuilta, mutta ei selviä sylipainista murhaajan kanssa ilman miesystävänsä apua.

Nora Roberts on kirjoittanut yli sata romaania, näistä kaksikymmentäkaksi kirjailijanimellä J. D. Robb. Eve Dallasista kertova futuristinen dekkarisarja nousi Robertsin aikaisempien viihderomaanien tavoin heti tuoreeltaan New York Timesin bestsellerlistalle. Lukijat ihastuivat omaperäisiin henkilöihin, ja oman värinsä kerrontaan antavat kuvaukset tulevaisuuden New Yorkista.

(muokattu 23.05.2009)

Kuoleman hurmio (Eve Dallas, #4)Alaston kuolema (Eve Dallas, #1)Kuoleman salaliitto (Eve Dallas, #8)Kuoleman enkeli (Eve Dallas, #6)Kuoleman riitit (Eve Dallas, #5)

rudi92 avatar
4.5

Maineikas kuollessaan on todella hyvä kirja. Kirja jatkaa onnistuneesti kutkuttavaa sarjaa komisario Eve Dallasista ja tämän rakkaastaan Roarkesta. Juoni on erinomainen ja aivan kuten edeltäjässäänkin, tässäkään murhaajaa ei arvaa, ennen ratkaisua.

Kirjasarjan ensimmäisen osan arvostelussa kritisoin Even ja Roarken tunteiden kerronnasta. Tässä kirjassa asiaa oli korjattu, ja mielestäni nämä tunteet olivat paljon onnistuneemmin kirjoitettu kuin ekassa osassa. Tästä ... (lisää)

Keskiyön kyyhkynen avatar
4.5
Yleensä en rikoskirjallisuutta lue, mutta Nora Roberts on saannut minut vannoutuneeksi Eva Dallas-sarjan faniksi! Taas kerran häikäisevä ja arvaamaton juoni yllätti minut useaan otteeseen. Roarke ja Eve onnistuivat jopa tiputtamaan pari kyyneltä silmäkulmastani. Loppuratkaisu oli hyvä ja tapahtumaketju rikas. Täytyy varmaankin tarttua heti seuraavaan osaan, niin paljon haluan tietää mitä ongelmia Roarke ja Eve saavat seuraavaksi ratkottavakseen! Suosittelen ehdottomasti!
Katjuska avatar
3.5
Tämä kirja ei yltänyt edeltäjänsä tasolle. Juoni oli suunniteltu hyvin ja en osannut arvata murhaajaa. Mielestäni kirjassa oli liian vähän jännitystä verrattuna edelliseen. Kunnon jännitys alkoi vasta lopussa, joten sen vuoksi kirja oli hienoinen pettymys. Tarina oli kuitenkin hyvin kerrottu ja juoni ei jyllännyt paikallaan (vaikka sitä jännitystä olisinkin kaivannut). Oli myös mukavaa lukea Even ja Roarken suhteen edistymisestä. Kokonaisuudessaan ihan hyvä kirja, vaikkei se ihan täyttänyt odotuksiani.
Kuurankukka, Nokka10
Uusin jäsen: Inex