Piilomaan pikku aasi

Julkaistu: 1968 (Otava)
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: lapset
Avainsanat: sadut, tv-sarja

Kuvitus: Maija Karma. Sidottu. 1. painos 1968. 5. painos 2004.

Piilomaa oli onnellinen paikka, kunnes velho Mukkelis Muuli Kadehtija valloitti sen. Aasiruhtinas vangittiin, eikä kukaan muu voinut Piilomaata pelastaa kuin Pikku aasi.

muokattu 29.04.2016

Låhtölaskenta (Kepler62, #2)Tutkimattomilla vesillä (Hukkuneiden laakso, #1)Muumien kiehtova maailmaSenttu ja keksintöjen kesä (Senttu, #2)Klaanien sota (Taynikma, #3)

ShadowMaker avatar
Kirjoittanut
Mummolassa isovanhempani lukivat tätä uein minulle. Kirja on jättänyt lapsuuteeni ihania muistoja, niitä joissa vain istuu rauhassa sohvalla ja kuuntelee tarinaa. Minua viehätti kirja suuresti. Piilomaa tuntui pienenä paikalta, jonne olisi ihana muuttaa. Niin kuin monet muutkin kirjojen tapahtumapaikat.
Lyffe avatar
Kirjoittanut
Rakastin tätä kirjaa pienenä ja rakastan edelleen, koska tällä on paljon tunnearvoa. Piilomaan pikku aasi olikin pitkään lempikirjani. Olen lukenut tämän useasti, ja joka kerta olen ihmetellyt kirjan tapahtumarikasta ja nerokasta juonta. Hahmotkin ovat rakastettavia ja sympaattisia. Olen lukenut myös monta muuta Lea Pennasen kirjaa pienenä, ja vaikka ne kaikki ovat olleet ihastuttavia, mikään ei vedä vertoja Piilomaan pikku aasille.
Piru Naiseksi, Jorma Isokukko
Uusin jäsen: fiona