Mustamiekan perintö (Mustamiekka, #4)

Mustamiekan perintö

Margaret Weis, Tracy Hickman
Julkaistu: 2003 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: Legacy of the Darksword
Tyylit: scifi, fantasia
Avainsanat: tieteisfantasia

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Satu Hlinovsky. Kannen kuvat: Larry Elmore. Sidottu.

On kulunut kaksikymmentä vuotta Thimhallanin tuhosta. Eloonjääneet asuvat Maassa eikä heillä ole enää taikuutta hallussaan eikä toivoa kotiinpaluusta.

Vain Joram perheineen on jäänyt Thimhallaniin. Mustamiekka on tuhoutunut, mutta huhutaan Joramin takoneen uuden.

Vieras rotu uhkaa Maan asukkaita ja Mustaamiekkaa tarvittaisiin jälleen. Monet yrittävät saada Joramilta Mustanmiekan, sekä ystävät että viholliset.

Täydellisen tuhon uhatessa Mustamiekka on ainoa toivo, mutta kuka sen lopulta saa?

Mustamiekan perintö päättää suositun Mustamiekka-sarjan.

(muokattu 08.03.2016)

Sovinnontekijän kynsi (Uuden auringon kirja, #2)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Pimeä sydän (Mystic City, #2)Liktorin miekka (Uuden auringon kirja, #3)Viillot (Viillot, #1)

Sparhawk avatar

Olin ensin vähän skeptinen tähän neljänteen osaan kun tuntui, että varsinainen saaga oli jo ohi kolmen osan jälkeen ja tämä on jokin lämmittelyosa. Ehkä, mutta ihan hyvin siihen oli saatu puhallettua uutta hehkua erilaisen ajan kulumisen myötä maassa. Jos piti kolmesta ekasta tämä menee samalla myös ja ja ehkä jopa paikottain vähän parempi kun tietyt hetket 1-3 kirjoissa. Ei mitenkään maagista fantsua mutta kelpo ajanvietettä eikä liian vaikeaa. Paikoin ärsytti tietyt takaumat kun kolme ekaa oli niin tuoreessa muistissa.

Uusin jäsen: Essi Loponen