Barry Trotter ja tarpeeton jatko-osa (Barry Trotter, #2)

@ Michael Gerber (fantasia)

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Jussi Pelkonen. Sidottu.

Maailman ärsyttävin velho palaa kuin krooninen ihottuma! Nyt 38-vuotias Barry Trotter (joka käyttäytyy kuin 11-vuotias) on palannut Pötymähkän noitumisen ja velhoilun kouluun. Hän ja hänen vaimonsa Ermine Cringer ovat tulleet jättämään sinne mäskejä rakastavan 11-vuotiaan poikansa Nigelin (joka käyttäytyy kuin 38-vuotias), joka on suunnilleen yhtä maaginen kuin muovihaarukka.

Michael Gerber on amerikkalainen humoristi, jonka tarinoita ovat aiemmin julkaisseet monet lehdet, kuten The New Yorker, Playboy ja The Wall Street Journal. Lisäksi hän on kirjoittanut sketsejä Saturday Night Live -sarjaan. Sammakolta ilmestyy syksyllä 2007 kolmas Barry Trotter. Huhtikuussa 2006 ilmestyi parodia huippusuositusta Narnia-kirjasarjasta nimellä Blarnia.

Oma arvosanani kirjalle

Tietoja päivitetty 07.07.2016

Truuners95 avatar
Kirjoittanut Truuners95 08.04.2016
10/10

Tämäkin Barry Trotter osa oli mielenkiintoinen. Sukupolvien kokemat erillaiset kouluympäristöt Pötymähkässä saivat minussa aikaan nostalagian tunnetta, kun olen nähnyt mihin suuntaan oma peruskoulu on mennyt sieltä lähdettyäni. Barryn Lonille sanelemat muistelmat olivat myös hauskaa luettavaa, koska ne kertoivat parin Harry Potter kirjan tapahtumat omalla tavallaan.