Harry Potter -kumppani

Harry Potter -kumppani

George Beahm
Julkaistu: helmikuu 27, 2006 (Readme.fi)
Alkuperäinen nimi: Fact, Fiction, and Folklore in Harry Potter's World: An Unofficial Guide
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: tietokirjanuorten tietokirja
Avainsanat: harry potter

Kansi- ja selkäalanimeke: Faktaa, fiktiota ja kansantaruja. Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Sini Bonke. Sidottu.

Tiesitkö, että...

• monilla velhomaailman asioilla ja esineillä on vastineensa jästimaailmassa?
• jotkut Rowlingin ihmeotuksista ovat olleet olemassa jo satojen vuosien ajan?
• J. K. Rowlingin hahmoilla on paljon yhteistä J.R.R. Tolkienin hahmojen kanssa?

TUTUSTU TARINOIHIN TARINOIDEN TAUSTALLA

Tämä tietopaketti sisältää yli 300 hauskaa ja kiehtovaa faktaa Harry Potterin maailmasta. Tutustu Harry Potter -kirjoihin kätkettyihin kirjallisuuden, myyttien, legendojen ja historian taustoilla piileviin lumoaviin faktoihin.

Tämä monipuolinen lukuopas on sekä viihdyttävä että yleissivistävä. Se sisältää neljä osiota aakkostettuine hakusanoineen – ihmeotukset, kuuluisat velhot, velhomaailman ihmeet ja lumotut paikat.

Kirjassa kerrotaan kaikki aarnikotkista zombeihin, Falco Aesalonista lordi Stoddard Withersiin, ajankääntäjästä yrttitietoon ja apoteekista Säilä & Imupaperi -kirjakauppaan.

Harry Potter -kumppani on jokaisen fanin kirjahyllylle kuuluva herkullinen lukuelämys, joka sisältää yli seitsemänkymmentä piirrosta viisinkertaiselta Hugo-palkinnon voittajalta Tim Kirkilta ja uudelta tulokkaalta Britton McDanielilta.

Harry Potter -asiantuntija George Beahmin Harry Potter -aiheisia kirjoja ylistetään lehtiarvosteluissa hyvinkirjoitetuiksi ja mielenkiintoisiksi. Publishers Weekly toteaa, että “tätä erinomaista Harry Potter -kumppania lukiessaan voi kuvitella itsensä Tylypahkan oppitunnille”.

Harry Potter -kumppani – Faktaa, fiktiota ja kansantaruja antaa lukijalle mahdollisuuden tutustua läheisemmin Harry Potterin maailmaa koskettaviin lumoaviin ilmiöihin.

Tämä kirja ei ole osa Harry Potter -kirjasarjaa, eikä sillä ole J.K. Rowlingin virallista tukea tai valtuutusta.

(muokattu 24.06.2016)

Harry Potter: Suuri hahmokirjaHarry Potter: Maaginen maailmaHarry Potter: Suuri velhouskirjaHarry Potter: Suuri otuskirjaElokuvan taide: Ihmeotukset ja niiden olinpaikat

Jackalbury avatar
1.0
Harry Potter-kumppani ei oikeastaan kertonut mitään uutta, siinä on vain kasattu tietosanakirjan muotoon kaikki Rowlingin luomat hahmot, olennot ja tavarat ja sun muut. Mutta ihan mielenkiintoinen luettava Harry Potterien perään, virkisti ainakin muistia. Osittain päällekkäinen Ihmeotukset ja niiden olin paikat-teoksen kanssa. Toi esiin pari asiaa joita en muuten olisi huomannut kirjoja lukiessani. Hieno kuvitus. Suosittelen Harry Potterit lukeneille. Arvosana: 5.
Thialfi avatar
2.0
Tätä kirjaa ei voi suositella oikein kenellekään. Teos on nopeasti kokoon hutaistu ja huolettomasti käännetty. Tiedot sisältävät virheitä, epätarkkuuksia ja kirjoitusajankohdan vuoksi usein vanhentuneitakin. Tekijää enemmän kannattaa syyttää alkuteoksen kustantajaa. J. K. Rowlingin kirjasarjaa käsittelevistä teoksista olisi voinut suomentaa jonkin paremman. Suomalaiset kustantajat eivät ole juuri aiheeseen tarttuneet, kumma kyllä.
Samira avatar
2.0
Kaikki otukset, hahmot, tavarat ja paikat, jotka on tavattu Harry Potter- sarjoissa, ovat kasattu tähän eepokseen. Olihan niitä selityksiä kiinnostava lukea, tosin kirjoittajan selitykset asioiden nimistä ja/tai selityksistä jäivät vähän pimeiksi. Luultavasti näitä kirjoja löytää Potter- fanien, kuten kaverini, kirjahyllyistä.
Uusin jäsen: Emilia Suzi