Velhohurtta (Kuninkaita ja neuvonantajia, #1)

Velhohurtta

Elaine Cunningham
Julkaistu: maaliskuu 5, 2006 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: The Magehound
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dungeons & dragons, forgotten realms

Alkuteos ilmestynyt 2000. Suomentanut Sari Kare. Kannen kuva: John Foster. Nidottu.

Toisilla on maagisia kykyjä, toisilla ei...

Matteo, jolla ei ole maagisia kykyjä, on Halruaan hallitsijan neuvonantaja. Hän on omistanut elämänsä totuuden palvelemiselle kunnes huomaa, että hänelläkin saattaisi olla pieni magian kipinä sisällään.

Matteo joutuu pakenemaan salaperäistä Cabalia varastytön kanssa. Akhlaurin suolla hän joutuu taisteluun sekä mahtavan hirviön että itsensä kanssa.

Elaine Cunninghamin uusi fantasiasarja, Kuninkaita ja neuvonantajia, alkaa.

(muokattu 09.03.2016)

Kuninkaan nousu (Kumppanusten kirja, #2)Viimeisellä kynnyksellä (Ikikesä, #4)Ikikesä (Ikikesä, #2)Metsästäjän yö (Kumppanusten kirja, #1)Vastustaja (Maailmanjako, #3)

tintti89 avatar
Velhohurtta on hyvä kirja, mutta takakansitekstin mukaan sitä ei kannata valita. Juoni kulkee tasaisesti eteenpäin ja imaisee lukijan mukaansa, mutta takakannen asiat tapahtuvat vasta aivan kirjan lopussa. Olisin toivonut taistelua ja suolla oloa enemmän, tämä sai ehkä pari aukeamaa koko kirjasta. Koko kirjan maailmaan oli käytetty sopivasti mielikuvitusta ja se oli kuvailtu todenmukaisesti, vaikka kyse olikin velhokaupungista. Kaiken kaikkiaan hyvä kirja, jota suosittelen lämpimästi fantasian ystäville.
Wanda, Nokka10
Uusin jäsen: Antero Stenhammar