Matka Narniaan

Matka Narniaan

Kathryn Lindskoog
Julkaistu: tammikuu 31, 2006 (Perussanoma)
Alkuperäinen nimi: Journey into Narnia
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: tietokirjakirjallisuudentutkimus
Avainsanat: narnia

Yhteisnide Kathryn Lindskoogin teoksista Lion of Judah in Never-Never-Land sekä Exploring the Narnian Chronicles. Suomentanut Mervi Pöntinen. Nidottu.

C. S. Lewisin huikea fantasia Narniasta on kiehtonut jo usean sukupolven lapsia ja lapsenmielisiä. Seitsenosainen kirjasarja on kulunut yhä uusina painoksina käsissä, ja nyt uusi elokuvaversio valloittaa maailmaa. Tämä kirja valottaa Narnia-sarjan ja sen kirjoittajan taustaa sekä kirjan syntyä ja symboleita.

C.S. Lewis kirjoitti tämän kirjan tekijälle 29.10.1957: ”Juudan leijona Mikä-mikä-maassa saapui eilen, ja luin sen heti. Oivallatte kirjojeni keskinäisen yhteyden ja ykseyden. Tunnette teokseni paremmin kuin kukaan, varmaan paremmin kuin minä itse.”

(muokattu 25.06.2016)

Historiallisen romaanin taitajia 2Kotimaisia lasten- ja nuortenkirjailijoita 5 (Kotimaisia lasten- ja nuortenkirjailijoita, #5)Suomennoskirjallisuuden historia 1–2Suomen nykykirjallisuus. 1, Lajeja, poetiikkaaUlkomaisia tieteiskirjailijoita 1

max avatar
Matka Narniaan on yksi parhaista suomennetuista Narnia-tietokirjoista. Kirjan ensimmäinen puolisko sisältää C.S. Lewiksen itsensäkin "hyväksymän" "Juudan leijona Mikä-mikä-maassa"-tutkielman, jossa väännetään rautalangasta Narnia-kirjojen kristillinen sanoma. Kirjan toinen, jälkimmäinen puolisko sisältää hauskoja anekdootteja ja yksityiskohtia Narnian maailmasta kirja kerrallaan käsiteltynä (varsinainen "matka Narniaan"). Kepeys luo mukavan tasapainoin paikoin puuduttavan ... (lisää)
Uusin jäsen: Irma Niemiaho