Saaga (Valhallan tarinoita #3) - Johanne Hildebrandt7.08

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Saara Villa. Sidottu, kansipaperi.

Lumimyrskyt raivoavat kaikkialla. Aurinko katoaa, ihmisiä uhkaa nälänhätä. Freija yrittää pelastaa kansansa kaikin keinoin, mutta leppymätön vihollinen lähestyy. Pian hän on elämänsä vaikeimman valinnan edessä: vaakakupissa ovat Valhallan perikato ja Freijan suurin aarre – oma tytär Saaga.

Saaga on kolmas, itsenäinen osa Johanne Hildebrandtin Valhallan tarinoita -trilogiassa. Kirjoissa liikutaan pronssikautisessa pohjolassa, ajassa, jolloin maata hallitsivat skandinaavien jumalat. Valhallan tarinoita -sarja on julkaistu Suomen lisäksi Saksassa, Tanskassa, Norjassa, Islannissa ja kotimaassaan Ruotsissa.

Julkaistu: elokuu 10, 2006
Arvosanalla: 7.08/10
Arvosanoja: 42
Muokattu: maaliskuu 09, 2016

Valhallan tarinoita -kirjasarja

Johanne Hildebrandtin huima pronssikausitrilogia kertoo himosta, kostosta, äitiydestä ja kuolemasta. Saaga perustuu muinaisskandinaaviseen mytologiaan ja kertoo fantasiaromaanien hengessä niistä taianomaisista ihmisistä, joista tulee tarinan myötä pohjoismaisia jumalia ja jumalattaria. 2700 vuoden takaisessa Pohjolassa kuningattaret ovat vahvoja, jumalat oikullisia, taistelut raakoja – ja koko maailma lumottu.

Freija (Valhallan tarinoita #1)7.52
Idun (Valhallan tarinoita #2)7.00
Saaga (Valhallan tarinoita #3)7.08

Kirja-arvioita

6/10 |
huhtikuu 08, 2007
Saaga oli Valhalla-trilogian ehkä se teos josta pidin vähiten. Kirja kyllä piti kiinnostuksen yllä ja tarinakin oli mielenkiintoinen, mutta aiempien osien jännitystä ei syntynyt. Kirja oli hieman dramaattisempi loppunäytös trilogialle. ...