Yön maku (Vampyyrisiskokset, #2)

Yön maku

R. L. Stine
Julkaistu: marraskuu 2, 2006 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Taste of Night
Tyylit: kauhu, nuoret
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Mika Kivimäki. Sidottu.

Rakastat heitä – kuolemaasi asti!

Destiny Weller ja hänen kaksoissisarensa Livvy ovat kauniita, suosittuja ja älykkäitä. He olivat myös erittäin läheisiä, kunnes Livvy valitsi ikuisen elämän vampyyrina ja jätti Destinyn yksin.

Destiny on valmis tekemään kaikkensa saadakseen sisarensa takaisin. Niin on perheen lääkäri-isäkin, joka paiskii töitä yötä päivää löytääkseen keinon parantaa tyttärensä. Samaan aikaan vampyyrinmetsästäjät keräävät joukkojaan, eikä Destiny kestä ajatusta sisarensa menettämisestä. Hän päättää varoittaa Livvyä oman henkensä uhalla.

Mutta Livvy on voimiensa tunnossa. Hänen maailmassaan kaikki on hyvin. Vai kaipaako hänkin joskus sisartaan? Livvyn mielestä kaksoset voivat olla yhdessä vain, jos Destinykin muuttuu vampyyriksi. Hän tekee suunnitelman, jonka toteuttaminen vaatii valtavia uhrauksia.

Kumpi siskoksista saa nähdä seuraavan täydenkuun? Kumman huulilla hekumoi yön maku?

muokattu 26.06.2017

Kohtalon perilliset (Darren Shanin tarina, #12)Sielujen järvi (Darren Shanin tarina, #10)Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)Varjojen vangit (Darren Shanin tarina, #11)

Camaro avatar
Kirjoittanut
Yön Maku jää väljähtyneeksi. Tarina tuppaa jäämään pelkän luurangon asteelle lihan ja veren puuttuessa juonesta ja henkilöhahmoista. Syvällisyyttä on turha odottaa, sillä tarina etenee nopeatempoisesti siirtymällä kohtauksesta toiseen jäämättä jaarittelemaan tunteilla ja mielialoilla sen kummemmin. Kevyenä välipalana ja irtiottona arjesta kirja toimii mainiosti, sillä tätä lukiessa ei tarvitse rasittaa aivojansa suunnattomasti.
tintti89 avatar
2.0
Kirja on jotenkin lässähtänyt, olisin odottanut sen olevan parempi sarjan edellisen kirjan perusteella. Juoni oli täysin ennalta-arvattava ja tylsä. Kirjan tapahtumat hyppelehtivät ajasta ja paikasta toiseen, joten välillä sai toden teolla miettiä missä mennään. Kerronta oli sujuvaa, mutta kirja oli kirjoitettu hieman liikaa lapsille suunnatusti. Kirjan henkilöissä ei ollut mitään erikoista. Destinyn ja Livvyn tunteet oli tosin kuvailtu todenmukaisesti. Mikey tuntui jotenkin ... (lisää)
Adolfina Romanov avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
lolde avatar
3.5
Pidin tästä teoksesta huomattavasti enemmän kuin aikaisemmasta osasta. Yön maku -kirja ei jättänyt aivan kylmäksi vaan sisälsi monia yllättäviäkin juonenkäänteitä, sekä yllättävän paljon aavistuksen jännittäviäkin tapahtumia.
Fallen angel avatar
Kirjoittanut
Edellisen kirjan jälkeen odotin ja toivoin vähän parempaa. Olihan tässäkin uusia hahmoja, jotka olivat hyvin kuvailtuja ja erityisesti Patrick vaikutti aluksi todella kiinnostavalta, mutta jotenkin se hahmo muuttui lopulta aika tylsäksi. Livvyltä toivoin niin paljon enemmän. Juoneltaan kirja oli edellistäkin ennalta-arvattavampi ja muutenkin vähän tylsähkö. Minua myös ärsytti se että Destiny itse halusi tulla kohdelluksi normaalisti, mutta ei selvästikään itse pystynyt ... (lisää)
rudi92 avatar
Kirjoittanut
En erityisemmin pitänyt kirjasta. Se oli liian tylsä ja pyöri liikaa Destinyn ja Livvyn ympärillä. Odotin paljon enemmän, jotain yhtä hyvää kuin ensimmäinen osa oli ollut. Mutta valitettavasti niin ei käynyt ja kirja jäi latteaksi ja tylsäksi. Siinä ei oikeastaan tapahtunut mitään jos aivan loppua ei otettu huomioon. Mutta lopullisesti se oli vain surkea jatkokertomus loistavalle ensimmäiselle osalle.
vicke avatar
Kirjoittanut
Kirja jatkuu siitä mihin jäätiin ensimmäisessä osassa. Kirjan juonen ja kulun pystyi aika hyvin arvaamaan etukäteen. Takakannen teksit antoi siihen osviittaa. Yllättäviä käänteinä mahtui mukaankin, ja siskosten pitää miettiä miten he haluavat jatkaa elämäänsä.
Pisania, Lyyskis, Ruska
Uusin jäsen: Ruska