Avain (Aikavartio, #3)

Avain

Marianne Curley
Julkaistu: elokuu 14, 2006 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: The Key

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu.

Aikavartio-trilogian jännittävä loppuhuipennus

Aikavartio on todella suurissa vaikeuksissa: profetian ilmoittama viimeinen taistelu lähestyy vääjäämättä, ja Kaaos-järjestö on päättänyt tuhota nimetyt lopullisesti. Aikavartiolle elintärkeän asekammion avain on kateissa, ja se on löydettävä pian, sillä muuten Kaaoksen valtavat armeijat ovat ylivoimaisia. Vartion jäseniä lisäksi kalvaa ja heikentää tieto siitä, että heidän joukossaan on petturi.

Matt on profetian ennustama johtaja, jonka on määrä viedä nimetyt ratkaisevaan taisteluun. Mutta miten se voi onnistua, kun hän ei luota itseensä eikä usko omaan asemaansa? Rochelle joutuu hänkin kamppailemaan ja voittamaan muiden luottamuksen, sillä petturin leima on sitkeässä. Jokaisella nimetyllä on lisäksi omat murheensa, jotka vaikeuttavat yhteisymmärryksen löytymistä.

Kun tilanne käy sietämättömäksi ja vihollinen hyökkää, pystyvätkö nimetyt karistamaan keskinäiset kaunansa ja toteuttamaan heille säädetyt tehtävät? Onko heidän otettava vastaan myös kohtalo, jonka profetia on langettanut?

Avain vie Marianne Curleyn Aikavartio-trilogian henkeäsalpaavaan päätökseen. Se on tarina, jossa jokaisen on taisteltava täysin sydämin ja empimättä asiansa puolesta.

(muokattu 14.06.2017)

Vapautettu (Yön talo, #8)Reckless: Veljeni peloton (Reckless, #2)Uhanalainen (Susiraja, #2)Kirjaan kadonnutVuori

TheDarkMission avatar
Varoitus: jos et pidä kirjoista joita lukiessa itket, et pidä tästä. Avain lopettaa kunnialla loistavan Aikavartio-trilogian. Henkilöt asettuvat paikoilleen ja heistä paljastuu yllättäviä puolia. Loppu on niin uskomaton kuin olla voi. Lempihahmokseni nousee Rochelle, jonka voimat paljastuvat hurjiksi ja tunteet kuohuvat. Hän on ihanan sympaattinen ja tuntee olonsa voimiensa vuoksi yksinäiseksi ja hyljityksi. Rochellen tietämättä joku tajuaa lopulta rakastavansa ... (lisää)
Mirelle avatar
4.5
Olisin toivonut päätösosaan enemmän kuin kaksi minäkertojaa, mutta muuten tämä osa oli todella koukuttava, se meni muutamassa tunnissa.
Myrsky10 avatar
3.5
Todella hyvä kirja. Selkeyttää aiempia osia mukavasti. Joukkoon mahtuu yllättäviäkin asioita. Lopussa kuolleita on kyllä mielestäni vähän liikaa, mutta ei voi mitään. Ehdottomasti erinomainen trilogia. Suosittelen!
Vallu avatar
rakastuin kirjasarjaan heti ja tämänkin luin yhdellä kertaa. Kirjassa tulee ilmi mitä erikoisimpia asioita joita ei osannut kuvitellakkaan sarjan alussa. itse olen kuitenkin intohimoinen "rakkausfani" joten loppu oli minusta todella surullinen, mutta kuitenkin odottamaton. Kuosittelen kuitenkin kaikille!
Taru Väyrynen
Uusin jäsen: Irma Niemiaho