Kummat

Kummat

Sari Peltoniemi
Julkaistu: syyskuu 2003 (Tammi)
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Timo Mänttäri. Sidottu.

"Satelliittitutkien ulottumattomissa kiersi maata pienehkö ellipsinmuotoinen alus.
Oletko taas antanut Gwarpin leikkiä ihmisillä?
– Lupasin sille pienen kokeilun, jos se syö puuronsa loppuun.
– Ja minä kun olen yrittänyt opettaa sille, että ihmiset eivät ole mitään leikkikaluja."

Maarit on aivan tavallinen nuori, joka huomaa itsessään jotain outoa.

Kun yksi asia vinksahtaa perusteellisesti, ei muitten asioitten vinksahdus enää niin paljon järkytä. Kerrankos sitä nuori nainen jakaa poikaystävän viiden muun tytön kanssa, ja kautta aikainhan on ollut niitä ihmisiä, joitten täytyy teljetä ovensa täydenkuun aikaan. Uudet ystävät hämmästyttävät hyvässä ja pahassa, ja Maarit saa intensiivikurssin siitä mitä kaikkea ihmiseen voi mahtua. Elämä on kummaa, mutta lumoavaa.

(muokattu 25.07.2016)

Kuolleiden laiva (Magnus Chase, #3)Matkalaiset (Syysmaa, #6)Sotilaat (Talon-saaga, #3)Odininlapsi (Korpinkehät, #1)Smaragdiatlas (Kirja aikojen alusta, #1)

Celestine avatar
Aivan mahtava kirja! Ihmissudet oli saatu tarinaan todella hyvin ja kirja tuntui loppuvan liian pian, olisin tahtonut lukea lisää Maaritin ja kumppaneiden elämästä. Maaritin mielialoja kuvataan todella hyvin. Ainoa, mikä häiritsi oli kursivoidut osat, jotka tuntuivat jäävän vähän turhan irrallisiksi muun tarinan rinnalla.
Rauna avatar
3.5