Seinämä

Seinämä

Jeff Long
Julkaistu: elokuu 30, 2006 (Like)
Alkuperäinen nimi: The Wall: A Thriller
Tyylit: kauhu, jännitys

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Einari Aaltonen. Sidottu, kansipaperi.

Adrenaliinin ja koston kyllästämä vapaapudotus El Capitanin, maailman mahtavimman monoliitin rinteiltä.

Kun Hugh Glass suuntaa El Capin villiin korkeuteen, hän sukeltaa menneisyyteensä ja joutuu huomaamattaan sen virittämään ansaan. Mitä korkeammalle hän kiipeää, sitä epätoivoisemmaksi hänen ahdistuksensa kasvaa.

Geologi Hugh ja hänen kiipeilykaverinsa Lewis lähtevät juhlistamaan 35 vuoden takaista ensikiipeämistään El Capille. Tuolloin heidän kohtalonsa tuntui olleen hakattu vuoren pystysuorille seinämille, sillä samalla Yosemiten-matkallaan he kohtasivat tulevat vaimonsa. Nyt Hughin vaimo on kadonnut ja Lewisin lähtenyt.

Tällä kertaa El Cap vaikutta kirotulta. Katastrofi iskee jo ennen kuin kokeneet kiipeilijät pääsevät matkaan perusleiristään. Hugh löytää metsästä ruumiin ja huomaa toisen roikkumassa kielekkeeltä. Lewis ja Hugh lähtevät mukaan vaaralliseen pelastusoperaatioon uhmaamaan tulta ja jäätä sekä sysimustia kuiluja. Pelastajista tulee pelastettavia kun he jäävät puristuksiin houkuttelevana siintävän huipun ja omien demoniensa väliin.

Jeff Long on kirjoittanut tehokkaat kauhuscifit Helvetin piirit, Vuosi nolla sekä Tilinteon hetki. Hän on kiivennyt Yosemitessa, Coloradossa, Alpeilla ja Himalajalla. Hän on työskennellyt muun muassa journalistina, historioitsijana sekä matkaoppaana.

”Stephen Kingille on jo pitkään haettu manttelinperijää. Jeff Long on yksi varteenotettavimmista kruununprinsseistä.” – Jyrki Aro, Keskipohjanmaa

(muokattu 06.01.2010)

Veri joka suonissasi virtaa (Johannes, #3)Kuolevan jumalan yöMurhamystiikkaa: Okkulttisia etsivätarinoita (Aavetaajuus-kirjat, #1)Paholaisen siivet (Kuoriaiskirjat, #11)Magnum Opus

rudi92 avatar
Aivan loistava! Siis, oikeasti mestariteos, joka vangitsi heti mielenkiinnon. Pidin molemmista päähenkilöistä, varsinkin Lewisista. Ja kaikkein parasta kirjassa oli karu juoni, mikä ei todellakaan loppunut onnellisesti. Kirjassa oli myös hyvin vähän ilopisia asioita, joista pidin kovasti. Erittäin hyvä lukukokemus!!
Wanda, Jussi
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen