Norsunluuportti (Alkumetsä #4) - Robert Holdstock7.36

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Leena Peltonen. Kannen kuva: Geoff Taylor. Kannessa teksti: Alkumetsän tarinoita. Sidottu, kansipaperi.

British Fantasy -palkintoehdokas 1999.

Jo poikasena Christian Huxley tuli tuntemaan kotinsa lähistöllä olevan Ryhopen metsän taikavoiman. Metsän salaisuus – legendojen, tarujen, toden ja vuosisataisten uskomusten sekoitus – oli vallannut hänen isänsä mielen ja ajanut hänen äitinsä itsemurhaan.

Vuosia myöhemmin Christian joutuu itse saman lumouksen valtaan. Metsä vetää häntä vastustamattomasti puoleensa. Uteliaisuus saattaa hänet vaarallisille etsintäretkille ja tuo hänen tielleen sydäntä riipaisevan rakkauden. Hän on elämänsä vaikeimman ratkaisun edessä. Hänen palkintonsa on kuitenkin arvokas: hän löytää Norsunluuportin ja Sarviportin, joiden kautta hän voi kuljettaa äitinsä takaisin elämään.

Norsunluuportti on palkitun brittiläiskirjailijan upea myyttinen trilleri, edeltäjiensä veroinen elämyskudelma, joka vangitsee lukijan ajatuksen ja mielen viime sivuille saakka.

”Humalluttava lukuelämys... Holdstock on tämän hetken taiturimaisin metamorfisen fantasian kirjoittaja.” – Washington Post

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: 1999
Kustantaja: Karisto
Tyylit: fantasia
Alkuperäinen nimi: Gate of Ivory, Gate of Horn
Arvosanalla: 7.36/10
Arvosanoja: 44
Muokattu: toukokuu 02, 2010

Alkumetsä -kirjasarja

Viimeistä Alkumetsä-kirjaa Avilion (2009) ei suomennettu.

Alkumetsä (Alkumetsä #1)7.52
Metsän henget (Alkumetsä #2)7.46
Holvi metsään (Alkumetsä #3)7.22
Norsunluuportti (Alkumetsä #4)7.36

Kirja-arvioita

7/10 |
tammikuu 31, 2016
Norsunluuportti palaa Alkumetsä tarinoissa alkulähteille, Huxleyn perheeseen. Näkökulma on perheen vanhimman pojan Christianin. Poika jatkaa isänsä viitoittamalla tiellä ja katoaa metsään, missä aika kulkee omia uomiaan. Pojalle on ...