Jäiset jumalat

Jäiset jumalat

Jukka Laajarinne
Julkaistu: maaliskuu 7, 2007 (WSOY)
Tyylit: fantasia, mainstream, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Päällys: Sami Saramäki. Sidottu.

Rauhallisen vuoristolaakson elämä rikkoutuu, kun pieneen ja eristyneeseen kylään saapuu muukalainen nimeltä Tzootz. Hänen ulkomuotonsa on outo ja pelottava, tavat hämmentävät. Saatuaan selville muukalaisen määränpään kyläläiset eivät ole uskoa korviaan. Vain hullu yrittää kiivetä pyhälle Jumaläiti-vuorelle!

Kun kylää kokee kovia aikoja, yhteisö etsii syytä kivestä, jonka muukalainen jätti nuorelle Tashi-pojalle. Muukalainen on vuorelta palattuaan kadonnut jälkiä jättämättä, mutta Jumaläiti vaatii hyvitystä.

Matka on pitkä ja ankara, ja koettelemukset vaikeissa olosuhteissa vaativat paljon. Vuorenhuipulta Tashi näkee maailman, josta kyläläisillä ei ole tietoakaan…

Jäiset jumalat on kiehtova ja mystinen, intensiivisellä otteella kerrottu tarina yhtä lailla vapaudenjanosta kuin kasvamisesta. Jukka Laajarinne on julkaissut aikaisemmin useita lasten- ja nuortenkirjoja.

(muokattu 06.01.2015)

Welman tytöt (Syysmaa, #1)Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla (Satumaa, #1)Tähtihattu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #3)Espanjan luolaInuyasha

Hemlit avatar
1.0
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Myrsky10 avatar
Ehkä hieman pitkäveteinen ja sekava kirja. Loppua kohti kirja parani hieman.
Pisania, Eija, Skie, Lerppu, FreakyMike, Fievre
Uusin jäsen: Raija Karonen