Velhologia: Merlinin salaisuuksien kirja

@ Dugald A. Steer (fantasia, lapsetkuvakirja)

Alkuteos ilmestynyt 2005. Kuvittaneet Anne Yvonne Gilbert, John Howe, Tomislav Tomic ja Helen Ward. Suomen kielelle loihtinut Hannu Tervaharju. Sidottu.

Perusteellinen velhologinen selvitys. Se on upeasti kuvitettu tietoteos, jossa on paljon liitteitä ja mielenkiintoisia yksityiskohtia. Kuuluisan Merlin-velhon opastuksella kirja tarjoaa velhoista kiinnostuneelle lukijalle monipuolista tietoa velhoista, heidän tavoistaan ja monista ihmeellisistä voimista.

Julkaisussa avattavia luukkuja.

Tietoja päivitetty 01.01.2015

Pipariponi avatar
Kirjoittanut Pipariponi 17.03.2007
10/10
Velhologia on hyvin kuvitettu ja siinä oli hauskoja pikkuyllätyksiä. Se muistuttaa paljon edeltäjäänsä Dragonologiaa. Siinä oli mielikuvituksellista tietoa kaikenlaisita velhoista. En keksi mitään sanottavaa, se vain oli niin hyvä. Loisto-opas josta riittää iloa pitkään.
Adolfina Romanov avatar
Kirjoittanut Adolfina Romanov 09.02.2018
10/10

Uiiiih, ihana! Tykkään niin paljon ja tykkäsin jo pienenä! Niin nättejä kuvia, jännittäviä arvoituksia ja pieni Harpie-kirja on vain niin mahtavaa. Tämän sarjan kirjat löytyvät kaikki minun hyllystäni.

ShadowMaker avatar
Kirjoittanut ShadowMaker 23.01.2013
10/10
Tämä on ensimmäinen tätä "kirjasarjaa" (vai miksikä sitä pitäisi kutsua?), jonka olen lukenut. Ja mielestäni tämä kirja on paras siitä, muut "osat" eivät ole saaneet kiinnostusprosenttia täyteen sataan. Tämä kirja sai minut kiinnostumaan Merlinistä, Kuningas Arthurista, Pyöreänpöydän ritareista ja ennen kaikkea keskiajasta nyt yleensäkin. Itse pidin eniten Merlinin "itsensä" kertomasta tarinasta joka kertoi, kenestäpä muustaan kuin itsestään. Myöskin pidin ... (lisää)