Velhologia: Merlinin salaisuuksien kirja

Velhologia: Merlinin salaisuuksien kirja

Dugald A. Steer
Julkaistu: syyskuu 16, 2006 (Egmont)
Alkuperäinen nimi: Wizardology: The Book of the Secrets of Merlin
Tyylit: fantasia, lapsetkuvakirja
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2005. Kuvittaneet Anne Yvonne Gilbert, John Howe, Tomislav Tomic ja Helen Ward. Suomen kielelle loihtinut Hannu Tervaharju. Sidottu.

Perusteellinen velhologinen selvitys. Se on upeasti kuvitettu tietoteos, jossa on paljon liitteitä ja mielenkiintoisia yksityiskohtia. Kuuluisan Merlin-velhon opastuksella kirja tarjoaa velhoista kiinnostuneelle lukijalle monipuolista tietoa velhoista, heidän tavoistaan ja monista ihmeellisistä voimista.

Julkaisussa avattavia luukkuja.

(muokattu 01.01.2015)

Kuka pelkää noitiaNoidan kummityttöPikku noitaluuta (Leija-sarja, #17)Suuri noitatietoAnni Manninen

Pipariponi avatar
Velhologia on hyvin kuvitettu ja siinä oli hauskoja pikkuyllätyksiä. Se muistuttaa paljon edeltäjäänsä Dragonologiaa. Siinä oli mielikuvituksellista tietoa kaikenlaisita velhoista. En keksi mitään sanottavaa, se vain oli niin hyvä. Loisto-opas josta riittää iloa pitkään.
Adolfina Romanov avatar

Uiiiih, ihana! Tykkään niin paljon ja tykkäsin jo pienenä! Niin nättejä kuvia, jännittäviä arvoituksia ja pieni Harpie-kirja on vain niin mahtavaa. Tämän sarjan kirjat löytyvät kaikki minun hyllystäni.

ShadowMaker avatar
Tämä on ensimmäinen tätä "kirjasarjaa" (vai miksikä sitä pitäisi kutsua?), jonka olen lukenut. Ja mielestäni tämä kirja on paras siitä, muut "osat" eivät ole saaneet kiinnostusprosenttia täyteen sataan. Tämä kirja sai minut kiinnostumaan Merlinistä, Kuningas Arthurista, Pyöreänpöydän ritareista ja ennen kaikkea keskiajasta nyt yleensäkin. Itse pidin eniten Merlinin "itsensä" kertomasta tarinasta joka kertoi, kenestäpä muustaan kuin itsestään. Myöskin pidin ... (lisää)
Pisania
Uusin jäsen: Ville Suur-Askola