Erik Ihmisenpoika (Erik Ihmisenpoika, #1)

Erik Ihmisenpoika

Lars-Henrik Olsen
Julkaistu: lokakuu 5, 2006 (Egmont)
Alkuperäinen nimi: Erik Menneskesøn
Avainsanat: skandinaavinen mytologia

Alkuteos ilmestynyt 1986. Suomentanut Eeva-Liisa Järvinen. Kuvittanut Jesper Ejsing. Sidottu.

Erik on 13-vuotias poika, joka elää normaalia nykyaikaisen nuoren elämää. Eräänä iltana Erikin oven taakse ilmaantuu punatukkainen ja hurja jumala, joka viskoo salamoita suurella vasarallaan. Ukkosenjumala Thor on tullut hakemaan Erikin Asgardiin. Tämä jumalten taianomainen valtakunta on alkanut rappioitua jättiläisten ryövättyä nuoruudenjumalattaren. Vain Erik voi hankkia takaisin jumalten kadotetut voimat ja estää näin maailmanlopun taistelun. Alkaa huikea matka kohti jättiläisten maata ja uskomattomia vaaroja yhdessä Thorin tyttären Trudin kanssa.

Tanskalaisen Lars-Henrik Olsenin kirjoittama kirjasarja Erik Ihmisenpojasta ammentaa pohjoisesta mytologiasta ja viikinkiaikojen taruista. Suositut teokset ovat keränneet kotimaassaan innokkaita lukijoita jo vuosien ajan, ja nyt ensimmäinen osa ilmestyy suomeksi. Erikin seikkailuista on suunnitteilla myös elokuva.

(muokattu 10.03.2016)

Kuolleiden laiva (Magnus Chase, #3)VuoriThorin vasara (Magnus Chase, #2)Fimbul-talvi (Matka Asgårdiin, #1)Kesän miekka (Magnus Chase, #1)

Jackalbury avatar
2.0
Kirjan ulkomuoto ja kansikuva pettää. Varoitan nyt heti aluksi, ettei todellakaan kannata vaivautua 'Erik Ihmisenpojan' vuoksi kirjastoautonpysäkille, saati sitten kirjastoon. Teoksen alku oli yhtä tuskaa ja kangertelua eteenpäin ja juoni on pullollaan kliseitä, tyylillisiä ongelmia ja reikiä kuin oltermannissa. Alku on nopsa, mutta teennäisen tuntuinen ja päähenkilö Erik paljastuu heti alusta hyvin epänormaaliksi ihmiseksi, itse asiassa hänen henkilöhahmonsa on hyvin vajavainen, ... (lisää)
Niksu avatar
Tarina on ihan hyvä ja kyllä minä suosittelisin lukemaan. Kenties sellaiselle henkilölle, jolle muinaistaruston jumalat ovat vain viikinkimäisiä hahmoja Marvelin supersankari-sarjakuvista, tämä ei anna juuri mitään. Minusta kirja oli kuitenkin mielenkiintoinen ja erikoisen pinnan alta löytyy mielenkiintoinen sisältö. En toki ole vielä loppuun asti lukenut, joten saa nähdä muuttaako loppuratkaisu mielipidettäni.
Astorethein, LordStenhammar
Uusin jäsen: Ronja