Leijonapoika (Leijonapoika-trilogia #1) - Zizou Corder6.78

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Pirkko Biström. Sidottu. Nuortenfantasia.

SALAISUUKSIA, SEIKKAILUJA JA SUURIA KISSOJA!

Leijonapoika – kuinka tyylikästä! … Ja leijonat… Ihka oikeat kauniit vahvat villit kullankeltaiset leijonat. Kun Charlie mietti sitä, häntä alkoi hiukan hengästyttää. Muistapa että sinussa on ison kissan verta, hän ajatteli.

Charlie on aivan tavallinen lontoolaispoika – tosin hän osaa puhua kissaa, sekä villejä että kesyjä murteita. Taidosta on hyötyä, kun Charlien tiedemiesvanhemmat yllättäen katoavat.

Saatuaan jokikissoilta vinkin Charlie hyppää salamatkustajaksi sirkuslaivaan ja pestautuu sinne töihin. Eikä mihin tahansa tivoliin vaan SIRKUSTEN SIRKUKSEEN, KOKO MAAILMAN UPEIMPAAN SIRKUKSEEN. Oppineen sian, parrakkaan naisen ja lääketieteelle luurankonsa myyneen Kumipoika Notkea-Benin lisäksi sirkuksessa on leijonankesyttäjä Maccomo ja tämän kuusi upeaa leijonaa. Kissakieltä puhuvasta pojasta tulee oitis sirkuksen leijonapoika. Kun Charlie huomaa, että isot kissat ovat väsyneitä ja onnettomia eivätkä yhtään sellaisia itsevarmoja otuksia kuin leijonat yleensä, hän päättää auttaa ne pakoon.

Ja kaiken aikaa Charlien kannoilla on itsevarma, viileä Rafi, joka jollain tavalla on sekaantunut Charlien vanhempien kaappaukseen.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: 2004

Leijonapoika: Totuus (Leijonapoika-trilogia #3)7.00

Kirja-arvioita

8/10 |
tammikuu 30, 2013
Lopussa kirja oli jännempi kuin alussa. Tykkäsin siitä kohdasta , kun leijonnat ja Charlie meni junaan sekä siitä, kun Charlie haki leijonnat junaan junan katolta.