Minotaurien maa (Dragonlance: Kadonneet historiat #4) - Richard A. Knaak6.20

Alkuteos ilmestynyt 1996. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Larry Elmore. Muut kuvat: Valerie Valusek. Nidottu.

Krynnin kansoista yksi on pysynyt ylpeänä ja vahvana. Minotaurit pitävät itseään tulevaisuuden maailman hallitsijoina. Huolimatta vastoinkäymisistä, tappioista, orjuudesta ja halveksunnasta minotaurit ovat pysyneet voimakkaina. Mutta heillä on vihollinen, joka haluaa alistaa koko minotaurikansan häikäilemättömän valtansa alle.

Minotaurien kansallissankari Kaz palaa Nethosakin kaupunkiin etsimään ystäväänsä ja joutuu ansaan. Ylipappi haluaa alistaa Kazin omien pyrkimyksiensä välikappaleeksi eikä hänen oma klaaninsakaan ole halukas auttamaan. Kazin täytyy selvittää valtakunnan salaisuus, jotta koko rotua ei syöstäisi tuhoon.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Arvosanalla: 6.20/10
Arvosanoja: 59
Muokattu: joulukuu 21, 2014

Dragonlance: Kadonneet historiat -kirjasarja

Sarjan suomentaminen ei enää jatku. Kustantaja jätti yhden osan (Dan Parkinsonin The Gully Dwarves, 1996) kääntämättä, koska se ei ollut heistä kiinnostava.

Kuuluu yläsarjaan Dragonlance

Lohikäärmeet (Dragonlance: Kadonneet historiat #5)6.12

Kirja-arvioita

4/10 |
helmikuu 21, 2010
Kovin kattavasti en jaksa tätä kirjaa arvostella, sillä se ei koskettanut minua juuri ollenkaan. Juoni etenee kohtuun tyypillisellä tavalla ja oikeastaan vailla yllätyksiä, seuraten kliseistä kaavaa lähes kaikessa. Kazia ei kuvata kovin ...