Käsipuoli (Ajan Pyörä, #25)

Käsipuoli

Robert Jordan
Julkaistu: lokakuu 31, 2007 (Karisto)
Alkuperäinen nimi: Knife of Dreams
Tyylit: fantasiakorkea fantasia

Alkuteos ilmestynyt 2005. Sisältää alkuteoksen luvut 18–epilogi. Suomentanut Susanna Paarma. Kannen kuva: Michael Michaelson. Sidottu.

Hugo-palkintoehdokas 2014 (koko sarja).

Ajan Pyörä pyörii, ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista legendat syntyvät. Nyt legenda lähenee loppuaan...

Tuulet ovat nousseet tuhoisaksi myrskyksi, ja se on muuttanut kaiken. Perrin, Mat, Egwene ja Elayne jatkavat kyllä kamppailuaan, mutta jaksavatko he itsekään enää uskoa voittoon? Trollokkien ja myrddraalien laumat lähestyvät päivä päivältä linnoitusta, jonne Rand al´Thor, Uudestisyntynyt lohikäärme, on vetäytynyt lähimpineen. Yllättäen Rand al´Thor joutuu niin rajuun kamppailuun, ettei unohda sitä ikinä... Ilmasta voi aistia, ettei Tarmon Gai'don, Lopullinen taistelu, ole enää kaukana.

(muokattu 25.12.2014)

Mahti (Korpinkehät, #3)Mifongin lunastama (Mifonki-sarja, #6)Tulikaste (The Witcher – Noituri, #5)Gondolinin tuhoLohikäärmetanssi 2 (Tulen ja jään laulu, #5)

Jussi avatar
3.5
Luin teoksen englanniksi, joten käytän arviossa alkukielisiä termejä. Knife of Dreams on laajan Wheel of Time -sarjan 11. osa. Minusta kirja voittaa kolme edellistä, se on paras WoT-romaani sitten seitsemännen osan (A Crown of Swords). Tällä kertaa kirjassa jopa tapahtui oikeasti jotakin, ja muutama pitkään jatkunut juonilinja saatiin päätökseen. Kirjassa oli myös paljon toimintaa, ja useita salaisuuksia paljastettiin. KoD oli hyvää viihdettä, jos Andorin kruununperimys ... (lisää)
Helmeilevä susi avatar

Nyt kaikki suomennetut osat luettu :sad:
Onneksi vielä loput enkuksi

Tämän kevään aikana olen lukenut kaikki kaksikymmentä ja viisi suomennettua sekä Uusi Kevät-kirjan, jolla aloitin. Pidin siitäkin. :)

Mielipide edelleen sama: Mahtava sarja ja hatunnosto tyhjän soopan määrälle! :roll:

FreakyMike
Uusin jäsen: Emilia Suzi