Loitsuja ja lemmenlommoja (Rachel, #3)

Loitsuja ja lemmenlommoja

Sarah Mlynowski
Julkaistu: lokakuu 4, 2007 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Spells and Sleeping Bags
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Teininoitien viimeiset vinksahtaneet taiat

Uskomatonta mutta totta! Rachelista, perheensä ainoasta taikavoimattomasta, on vihdoin tullut noita. Kaiken lisäksi hän on lähdössä Miri-siskonsa kanssa kesäleirille, jossa lomailee myös ihana koulukaveri Raf.

Leirillä on hauskempaa kuin Rachel kuvittelikaan. Hän saa ison joukon uusia ystäviä ja Rafin kanssakin kipinöi, mutta miksi ihmeessä he eivät koskaan onnistu kuhertelemaan keskenään? Ovatko syynä kenties Rachelin nurinkuriset loitsut?

Loma etenee ampiaisenpistoista ja äitipuolen lähettämistä kiusallisista paketeista huolimatta mukavasti, kunnes Rachelin tupaan muuttaa tyttö nimeltä Liana. Hänestä ei kukaan pidä, mutta yhtäkkiä hän on bestis kaikkien kanssa. Kuka Liana oikein on, ja miten hän onnistuu jatkuvasti tekemään ikäviä temppuja Rachelille? Viimein noitaneiti hermostuu lopullisesti ja seuraa kunnon välienselvittely, jossa ei magiaa säästellä.

Lue myös nokkelakäänteisen sarjan aiemmat osat Rintsikoita ja luudanvarsia sekä Konnia ja kielareita.

(muokattu 19.04.2018)

Lumoava kaaos (Loihtijakronikka, #3)Koutamäen noita (Koutamäen noita, #1)Tulen perillinen (Throne of Glass, #3)Paimenen kruunu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #6)Veritaika

TheDarkMission avatar
Sarjan kaksi ensimmäistä osaa olivat toki pirteitä ja hauskoja kirjoja, mutta tämä... en olisi uskonut, että Sarah ylittää itsensä ja luo häämmentävn maagisen trilogian päätöksen! Istahdin pöydän ääreen lukemaan - ja voitte kuvitella miten kipeät paikkani olivat kun sain muutaman tunnin ahminnan jälkeen tämän luettua. Rachel vaikuttaa pinnalliselta ja ulospäin suhtautuneelta tytöltä, mutta aina elämässä on jotain naristavaa: tukka ei asetu aloilleen, Liana juottaa ... (lisää)
elskubelsku avatar
Kaikki luulevat että loitsuja ja lemmenlommoja on kirjailijan viimeinen kirja mutta se ei ole. Olen itse kysynyt sitä kirjailijalta sähköpostin kautta. Onko sattunut virhe vai eikö näitä enään käännetä suomen kieliseksi koksa Sarah Mlynowskin mukaan ensi vuoden alussa ilmestyy uusi kirja nimeltä Partyes and Poisons. Se on samaa sarjaa. Mutta muuten tämä kirja on aivan mahtava.
Uni avatar
Tätä kirjasarjaa on tullut suositeltua kavereille ja jokainen on kehunut. Jos haluaa kevyttä lukemista arjen keskelle, niin tästä sitä kyllä löytyy. Oman elämän huolet väistyy hetkeksi kun saa kikatella ja kokea myötähäpeää ja ihmissuhdekoukeroita Rachelin seurassa. Loitsuja ja lemmenlommoja jatkoi sarjaa samaa rataa ja oli hauskaa luettavaa. Ja vihdoin myös Rachelilla on taikavoimat, mitä toivoin kovasti edellisissä osissa. Mlynowski oli totisesti onnistunut tekemään Lianasta mahdollisimman ärsyttävän hahmon! Ja ihanainen Rafkin jatkoi kuvioissa.. Kaikin puolin koukuttava kirja!
CaliFe avatar
Mlynowski tuntuu parantavan sarjaa kirja kirjalta. Loitsuja ja lemmenlommoja on 9+ arvoinen suoritus, ja pidin erityisesti kun kirjailia vei Rachelin ja Mirin pois Manhattanilta luonnon helmaan, vaikka Rachel jaksoikin siitä valittaa. Uudet hahmot olivat hupaisia ja tämäkin kirja sai nauramaan vedet silmissä. Liana oli tosin täysi kuspää, vaikka hänellä olikin ollut kova lapsuus tms... Ahdistuin kuollakseni loppupuolella kun luulin että Rachel imaistaan Lianan sijasta Sveitsiin. LOISTAVA
KirjojenAhmija avatar
Alussa kirja oli aika tylsistyttävä, mutta kun en löytänyt muutakaan sopivaa kirjaa, olihan se pakko lukea. Mitä pidemälle kirjassa edettiin Mirin ja Rachelin sekä Rafin ym. kanssa sitä kiinnostavammaksi kirja muuttui, eikä sitä voinut jättää luettavaksi seuraavalle päivälle. Kirjan hykerryttävine ja surullisten käänteiden ansiosta kirjan mukana sai nauraa, mutta tulihan sitä ihan tippakin linssiin. Kirja oli mielestäni loistava!
Uusin jäsen: Mervi Seppänen